Wiadomości

Jeśli twój ID.Charger przestał działać, to naprawi się sam. No chyba, że nie

Wiadomości 29.10.2020 19 interakcji
Adam Majcherek
Adam Majcherek 29.10.2020

Jeśli twój ID.Charger przestał działać, to naprawi się sam. No chyba, że nie

Adam Majcherek
Adam Majcherek29.10.2020
19 interakcji Dołącz do dyskusji

Volkswagen uporał się z błędami w oprogramowaniu ID.3, teraz musi naprawić ładowarki.

Tak, wiemy, wallbox to nie ładowarka, tylko punkt ładowania, czyli takie bardziej rozbudowane gniazdko elektryczne. To trochę jak nazywanie akumulatorów bateriami – nazywa się źle, ale wiadomo o co chodzi (protip: to ostatnie mocno denerwuje red. Baryckiego, jakby ktoś potrzebował go zdenerwować, to macie receptę). W każdym razie punkty ładowania pojazdów elektrycznych, które Volkswagen sprzedaje swoim klientom pod marką Elli, nazwane ID.Charger, zaczęły niedomagać.

Problem z ID.Charger opisuje niemiecki Efahrer.com

Według tego serwisu, część użytkowników ładowarek nie może korzystać w pełni z ich możliwości – zamiast 11 kW urządzenia podają co najwyżej 4 kW i zamiast korzystać z trzech faz instalacji elektrycznej, korzystają z jednej. Redakcja poprosiła o komentarz producenta, a ten poinformował, że faktycznie, mogą występować problemy z działaniem urządzeń. Jeśli więc zauważyłeś problem z działaniem swojego Chargera, co można poznać po mruganiu czerwonej diody po lewej stronie, zgłoś to do sprzedawcy.

ID.Charger
To jest kolor zielony. Jakby był czerwony – to byłby problem

Volkswagen proponuje wymianę urządzenia na nowe, a jeśli ktoś już ma zainstalowany swój egzemplarz – technik może wykonać aktualizację oprogramowania na miejscu. Te dwa rozwiązania dotyczą najtańszych urządzeń, które nie mają połączenia z internetem. ID.Charger Connect oraz ID.Charger Pro, które można podłączyć do domowego Wi-Fi, zaktualizują się same OTA (over the air), gdy tylko gotowa będzie odpowiednia łatka. A to powinno wydarzyć się niebawem. Po aktualizacji wspomniana dioda będzie świecić zielonym światłem.

ID.Charger

Goniony przez rynek i unijne wymogi emisji CO2, Volkswagen stara się jak może by jak najszybciej sprzedać jak najwięcej elektrycznych samochodów. Idzie mu całkiem nieźle, bo w krajach, w których samochody elektryczne zaczynają być widoczne na ulicach, potrafi ustanawiać rekordy sprzedaży. A jeszcze niedawno nie było wiadomo kiedy w ogóle ID.3 trafi do salonów, bo producent borykał się z poważnymi problemami z oprogramowaniem. Szczęśliwie udało się je rozwiązać, a my mieliśmy już możliwość spróbować ID.3 podczas prezentacji i w tygodniowym teście. Problem z ładowarkami to już pewnie małe miki w całym projekcie.

Ale jednak przyjechać do domu nowiuśkim VW za dwie stówy i po podłączeniu do ładowarki w ścianie zobaczyć czerwoną lampkę – trochę słabo.

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać