11.11.2021

Tipo będzie miało więcej wersji niż Fiat ma modeli, bo na horyzoncie pojawiła się wersja Cross kombi

Niedługo Tipo będzie miało więcej wersji, niż Fiat ma modeli w ofercie, bo właśnie trwają testy wariantu Cross kombi. Co się dzieje w słonecznej Italii?

Fiat Tipo jest dostępny na rynku od 2015 roku, a w zeszłym roku przeszedł spory lifting, dzięki któremu wygląda całkiem nieźle i nadal może się podobać. Zeszłoroczne odświeżenie wniosło do gamy czwartą wersję nadwozia — Cross. Ta wersja ma plastikowe nakładki na nadkola, podniesione o 4 cm zawieszenie i większą średnicę felg niż pozostałe wersje. Ma być odpowiedzią na potrzeby klientów, którzy chcieliby siedzieć trochę wyżej, ale nie chcą kupować pełnoprawnego crossovera/SUV-a. Najnowsze zdjęcia szpiegowskie wskazują, że Fiat nie powiedział ostatniego słowa w kwestii wersji nadwoziowej Tipo i szykuje kolejną odmianę.

Fiat Tipo w pięciu smakach: hatchback, kombi, sedan, Cross i Cross kombi

Najwidoczniej Fiat doszedł do wniosku, że podniesione kombi jest tym, czego oczekują klienci. W końcu na rynku jest sporo takich samochodów, wystarczy wspomnieć o takich przedstawicielach jak Ford Focus Active, Toyota Corolla Trek, Volkswagen Golf Alltrack. Istnieje szansa, że z nich wszystkich Tipo Cross kombi będzie najbardziej atrakcyjne pod względem ceny. Ale zanim do tego dojdzie upłynie jeszcze wiele miesięcy. Skupmy się więc na tym, co widzimy na zdjęciach szpiegowskich:

Podobnie jak Tipo Cross, jego wersja kombi będzie miała większy prześwit niż regularne Tipo. Prawdopodobnie będzie to 4 cm więcej. Zamaskowane nadkola sugerują, że ponownie znalazły się tam plastikowe nakładki. Podobna sytuacja ma miejsce w przypadku zderzaków oraz progów. Na pewno duża różnica pomiędzy wersją Cross, a Cross kombi będzie widoczna w tylnym zderzaku, który otrzyma zupełnie nowy kształt ze względu na większy tylny zwis. Poza tym nie oczekujemy większych zmian. Reflektory są takie same jak w odświeżonej wersji. Wnętrze również nie będzie zmieniane.

Fiat Tipo Cross kombi będzie miał te same wersje silnikowe, co zwykła odmiana

Oznacza to, że pod maską znajdziemy jeden silnik benzynowy i jeden silnik diesla w dwóch wersjach mocy. Pierwszy silnik, to 3-cylindrowa jednostka benzynowa o mocy 100 KM i momencie obrotowym 190 Nm. Diesel to dobrze znany 1.6 MultiJet o mocy 95 lub 130 KM. I tyle z dostępnych opcji silnikowych. W Tipo napęd przekazywany jest wyłącznie na przednie koła, więc jeżeli ktoś marzy o wjeżdżaniu w dzikie ostępy, to lepiej niech porzuci te plany. Do salonów ma trafić w przyszłym roku.