Ciekawostki

Co można zamówić do Toyoty Hilux w afrykańskim salonie? Jaki kontynent, takie wyposażenie

Ciekawostki 20.03.2024 96 interakcji

Co można zamówić do Toyoty Hilux w afrykańskim salonie? Jaki kontynent, takie wyposażenie

96 interakcji Dołącz do dyskusji

Nie jest tajemnicą, że wyposażenie samochodów różni się w zależności od rynku, na którym auto jest oferowane. W sieci pojawiły się informacje, bezpośrednio od afrykańskich dealerów, o wyposażeniu opancerzonej Toyoty Hilux.

Wyposażenie konkretnych modeli samochodów zmienia się w zależności od rynku, na którym są one oferowane. Na przykład ostatnio producenci nowych samochodów elektrycznych często decydują się na oferowanie w standardzie pompy ciepła, w krajach, gdzie bywa lub zawsze jest zimno. Na południu, gdzie jest o wiele cieplej, taki element wymaga dopłaty.

opancerzony Hilux
Fot. SVI

Zapomnijmy o samochodach elektrycznych, pomyślmy o spalinowych. Jaki element jest oferowany w niektórych salonach w Polsce, a w innych krajach zwyczajnie go nie ma (choć są wyjątki)? Doskonałym przykładem takich działań są samochody z fabryczną instalacją gazową. Przecież każdy w Polsce marzy po cichu o Dusterku z salonowym korkiem wstydu. Ten samochód pokazuje, że oszczędność i prestiż mogą iść w parze. A o czym marzą klienci Toyoty w Afryce?

opancerzony Hilux
Fot. SVI

Żeby zrozumieć potrzeby klientów nabywających Hiluxy w Afryce, trzeba zmrużyć oczy i oczami wyobraźni zobaczyć japońskiego pickupa w piaskach pustyni. Jeżeli wyobraźnia.com wyświetliła wam obraz maszyny z pewnym dodatkowym wyposażeniem z tyłu na obrotnicy, wystającym wysoko ponad szoferkę, to nie miejcie sobie tego za złe – ja również coś takiego zobaczyłem. Skoro tak, to być może przeszło wam przez myśl, że te pickupy mają bardzo imponujące narzędzia do działań ofensywnych, ale zdecydowanie brakuje im systemów obronnych?

Fot. SVI

Pakiet Stopgun V2.0 B6

Z pomocą przychodzą dealerzy z RPA, gdzie klienci mogą wybrać opcje Stopgun. To opancerzenie realizowane przez firmę SVI Engineering bezpośrednio u dealerów Toyoty w całym kraju. Tak wiem, że RPA to krajobraz innego typu strzelanin, niż na przykład Sudan, ale według danych Geneva Academy obecnie toczy się aż 35 konfliktów zbrojnych w Afryce. Istnieje rynek zbytu, choć Jalopnik podawał, że wspomniany przeze mnie Sudan i tamtejsze milicje zaopatrują się w Dubaju i w Arabii Saudyjskiej.

Fot. SVI

Opancerzony Hilux z RPA

SVI twierdzi, że pancerz klasy B6 zapewnia ochronę przed pociskami wystrzelonymi z karabinów szturmowych, takich jak AK47. W skład pakietu B6 Stopgun V2.0 wchodzą płaskie szyby pancerne o grubości 36 mm przykręcane do ram okien, pancerz drzwi klasy B6, kuloodporna gródź B6 oraz specjalne osłony elementów komory silnika, czyli dookoła akumulatora oraz modułu ABS. Porty strzelnicze w szybach są dostępne w standardzie, ale na życzenie można je usunąć. Instalacja pakietu opancerzenia zajmuje około trzech tygodni. W cenie są również: modernizacja przedniego zawieszenia, wzmocnienie zawiasów drzwi oraz wzmocniony tylny zderzak. Ciekawe, czy można zamówić taki pakiet do elektrycznego Hiluxa?

Proponowany do Toyoty Hilux pakiet opancerzenia jest pozycjonowany jako rozwiązanie idealne w przypadku różnego przestępstw ogólnych, eskortowania kosztowności lub do stosowania w patrolach górniczych. To jak, lepsze opancerzenie B6, czy instalacja LPG? A może po prostu gumowe dywaniki i opony zimowe gratis?

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać