Wiadomości

Czy auto może być jednocześnie klasyczne i futurystyczne? Porsche Vision 357 Speedster udowania, że tak

Wiadomości 13.07.2023 16 interakcji

Czy auto może być jednocześnie klasyczne i futurystyczne? Porsche Vision 357 Speedster udowania, że tak

16 interakcji Dołącz do dyskusji

Porsche przygotowało na tegoroczny Goodwood Festival of Speed ciekawy elektryczny prototyp. Nazywa się Porsche Vision 357 Speedster. Pod względem wzornictwa jest hołdem dla przeszłości, ale technologicznie to już przyszłość – bazuje na 718 GT4 e-Performance.

Porsche prezentując kolejny prototyp-wizję stosuje się do starej zasady, nakazującej łączenie nostalgicznego designu z najnowszą technologią. W takim duchu powstało Porsche Vision 357 Speedster. Ostatni człon nazwy sugeruje pewne cechy nadwozia. To musi być pojazd bez dachu, z niską przednią szybą. Ten na dodatek jest jednoosobowy z fotelem umieszczonym blisko boku nadwozia – zupełnie jak w klasycznych wyścigówkach z lat 60. Zagłówek kierowcy wydaje się być zawieszony w powietrzu dzięki specjalnej konstrukcji z włókna węglowego. Tuż za nim znajdują się port ładowania i kotwa do montażu miękkiego dachu.

licytacja Porsche 356

Porsche Vision 357 Speedster jest jak stara wyścigówa

Jeszcze więcej inspiracji klasycznymi wyścigami można zauważyć w kombinacji kolorystycznej. Auto jest dwukolorowe w odcieniach szarości Marble Grey i Grivelo Grey – to odniesienie do okresu srebrnych strzał. Przednie koła też są polakierowane w kolorze Grivelo Grey Metallic. Uzupełnieniem są kontrastowe detale Miami Blue – np. sprzączki od maski. Kolejnym ukłonem w stronę dawnej linii modelowej Porsche jest pionowy grill z tyłu ze zintegrowanym światłem stop (piszę o tym, bo tak podaje Porsche, ale firma nie udostępniła zdjęcia tyłu).

Porsche Vision 357 Speedster ma gdzieś narysowanego jednorożca

Na karoserii podobno znajduje się grafika jednorożca. Mityczny stwór został narysowany specjalnie dla tego konceptu przez projektantów Porsche – wszystko fajnie, ale na udostępnionym zdjęciu go nie widać, albo to jest to maleńkie coś nisko przed tylnym kołem. Dobrze widoczne są za to kamery zastępujące lusterka zewnętrzne. Porsche z dumą informuje, że zostały zamontowane w błotnikach – tak jak w klasycznym 356 Speedster, z tym że teraz mają smukły, zoptymalizowany aerodynamicznie kształt przypominający skrzydła.

Porsche Vision 357 Speedster
20-calowe felgi są wykonane z magnezu i wyposażone w kołpaki z włókna węglowego. Wizualnie mają przypominać klasyczne koła z Porsche 356 A i 356 B z charakterystycznymi hamulcami bębnowymi

A co w środku?

Porsche podaje, że wyposażenie wnętrza zostało zredukowane do niezbędnego minimum i w pełni dostosowane do potrzeb kierowcy. Nisko zawieszone siedzenie ma skorupę z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym z obiciami z materiału Racetex. Deska rozdzielcza jest wykończona panelami z włókna węglowego, a zestaw wskaźników znajduje się na szczycie kolumny kierownicy i jest to przezroczysta powierzchnia. Jak to często w Porsche – paski z tkaniny zastępują konwencjonalne klamki.

Porsche Vision 357 Speedster odnosi się do klasyki, ale serwowanej w bardzo nowoczesnym wydaniu. Samo nadwozie przypomina coś, co można by śmiało skojarzyć z jakimś autorskim projektem Hot Wheels. Gdybym był twórcą gier komputerowych i ktoś kazałby mi zrobić tor do jazdy 357, to narysowałbym coś zawieszonego w kosmosie, z pętlami i neonami – a Wy?

PS Poniżej załączam dodatkowe zdjęcia, które pojawiły się w polskim banku prasowym Porsche. Ja nadal nie widzę tego jednorożca…

Porsche Vision 357 Speedster Porsche Vision 357 Speedster

Czytaj dalej:

Porsche pokazuje prądojada, mówi że to hipercar, a my nie jesteśmy nawet oburzeni. Poznajcie Porsche Mission X

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać