01.10.2018

Oto nowe BMW serii 3 G20. Mamy oficjalne zdjęcia. Na razie z konfiguratora

Premiera najnowszego BMW serii 3 odbędzie się dopiero za kilka dni podczas salonu samochodowego w Paryżu, ale wiadomo już, czego dokładnie możemy się spodziewać i jak nowy model będzie wyglądał z różnymi opcjami.

Na nową „Trójkę” czeka masa miłośników motoryzacji na całym świecie. Jedni są jej po prostu ciekawi, drudzy planują zakup tego auta. Albo w salonie, albo za kilkanaście lat w komisie – ale planują. Sporo takich osób pisuje na amerykańskim forum bimmerpost.com. Powstał tam już specjalny dział poświęcony najnowszemu BMW 3 G20. Co więcej, kilku użytkowników zdołało nawet skonfigurować ten model.

Gdzie to zrobili? To… zagadka.

Na początku kilka słów wyjaśnienia: wszystkie przedstawiane wizualizacje wyglądają tak, jak z oficjalnego konfiguratora BMW. Również użytkownicy forum piszą, że to właśnie tam powstały. Problem polega na tym, że obecnie ani na amerykańskiej ani na niemieckiej czy polskiej witrynie marki w konfiguratorze nie da się znaleźć serii 3 G20. Czy był to wyciek? Czy ktoś z BMW omyłkowo za wcześnie dodał nowy model na stronę? A może to po prostu zaplanowana akcja?

Tego nie wiemy. Ale spójrzmy, co skonfigurowali Amerykanie.

To doskonała okazja, by przyjrzeć się serii 3 w całej okazałości i w różnych wersjach.

Na początku: nowe BMW serii 3 w wersji 330i z felgami, pakietem i hamulcami M Sport, w kolorze Portimao Blue. Oczywiście w Polsce samochód nie będzie miał obrysówek na błotnikach. Przyjrzyjmy się dokładnie tej sylwetce. Trudno się spodziewać, że będzie rewolucyjna czy zaskakująca, to raczej kolejna „wariacja” na temat tego samego. Ale w serii 3 właśnie o to chodzi. Wydaje się, że kilka centymetrów dodatkowego rozstawu osi poprawiło proporcje, a dzięki innym reflektorom z przodu wóz wydaje się szerszy. O ile ciągłe zwiększanie „nerek” z przodu w przypadku niektórych modeli wygląda już groteskowo, to w przypadku serii 3 aż tak nie razi. Pewne zastrzeżenia mam tylko do tyłu auta. Czy tylko ja widzę tu Lexusa IS?

Tutaj: kolejny egzemplarz z pakietem M Sport. Wygląda jeszcze lepiej, prawdopodobnie za sprawą ciekawszych felg i lakieru. Niektórzy użytkownicy forum porównują agresywny wygląd przodu z „emkowymi” zderzakami do modelu M2. Coś w tym jest.

Do gamy serii 3 dodano cztery nowe kolory. Ostatni może wyglądać bardzo ciekawie na żywo.

Dravit Grey

Tansanit Blue II

Citrin Black II

Vermont Bronze

Pora na wnętrze. Niektórzy mogą powiedzieć, że „gdzieś już to widzieliśmy”. Owszem – prawdopodobnie przy okazji tekstów o nowej serii 8, nowym X5 i Z4. Tutaj zastosowano zbliżony kształt nawiewów. Jak zwykle: plus dla BMW za pozostawienie wielu fizycznych przycisków. A czy na niektórych zdjęciach czegoś wam brakuje? Jak piszą użytkownicy forum, gdy zaznacza się opcję sportowej, automatycznej skrzyni biegów, z wnętrza znika lewarek zmiany przełożeń. W takim razie, być może zamiast niego pojawią się przyciski lub lewarek będzie się wysuwał. Ale równie prawdopodobne jest to, że chodzi tu po prostu o błąd w grafice konfiguratora.

Tutaj mamy nieco skromniej wyglądającą wersję bez pakietu M, ale za to z pakietem Sport Line.

Na koniec: porównanie tego, jak nowe BMW serii 3 wygląda z profilu w porówananiu ze schodzącą generacją.


Czekamy jeszcze na to, jak będzie wyglądać nowe BMW serii 3 z najmniejszymi felgami i bez żadnych pakietów. Takie wersje są lubiane przez floty w Polsce, będziemy je więc często oglądać na naszych ulicach. No i czekamy na oficjalną premierę. Na pewno o niej napiszemy.