Wiadomości

Ponad dziesięć tysięcy zamówień na elektryczne Audi e-tron

Wiadomości 29.09.2018 349 interakcji
Marta Daszkiewicz
Marta Daszkiewicz 29.09.2018

Ponad dziesięć tysięcy zamówień na elektryczne Audi e-tron

Marta Daszkiewicz
Marta Daszkiewicz29.09.2018
349 interakcji Dołącz do dyskusji

Chociaż elektryczny SUV od Audi jeszcze oficjalnie nie jest dostępny, można go już zamawiać. Audi e-tron jeszcze przed oficjalną premierą cieszy się ogromnym powodzeniem. 

Pierwsza prezentacja koncepcyjnego wówczas modelu e-tron miała miejsce w 2009 roku we Frankfurcie. Minęło prawie 10 lat i elektryczne Audi już niedługo wyjedzie z fabryki.

Zamówienia spływają.

Lahouari Bennaoum, dyrektor francuskiego oddziału Audi, twierdzi, że liczba zamówień elektrycznego Audi e-tron w przedsprzedaży przekroczyła już 10 000. Oczywiście mowa tu o skali globalne, a nie tylko we Francji.

Dla porównania Tesla sprzedała w 2017 roku ponad 12 600 modeli X w samej Europie. Zastanawiamy się teraz, jaka jest liczba zamówień przedsprzedażnych w Europie, gdzie e-tron może osiągnąć porównywalny wolumen sprzedaży do modelu X.

Audi e-tron

Znamy już także ceny.

Audi ogłosiło już także oficjalne ceny Audi e-tron. Auto ma kosztować 79 900 euro, czyli około 340 tys. złotych. To koszt podobny jak w przypadku Q5, ale nieco więcej niż kosztuje model Q7.

Przypomnijmy, Audi e-tron  ma 4,9 metra długości, czyli plasuje się pomiędzy Q5 a Q8. Bagażnik nowego SUV-a ma pojemność 660 litrów. Zgodnie z normą WLTP e-tron ma przejeżdżać 400 km.

Elektryczny SUV Audi ma moc 300 kW, a współpracujące silniki elektryczne pozwolą mu rozpędzić się do 100 km/h w 5,7 sekund. Prędkość maksymalna ograniczona jest elektronicznie do 200 km/h.

Akumulator Audi e-tron ma pojemność 95 kilowatogodzin (kWh) i można go naładować na stacji szybkiego ładowania prądem stałym o mocy do 150 kW w czasie krótszym niż 30 minut. Tak przynajmniej zapewnia producent. Oczywiście możliwe jest też ładowanie prądem zmiennym z mocą 11 i opcjonalnie 22 kW oraz korzystanie z gniazdka elektrycznego 230 V lub trójfazowego 400 V.

Audie-tron wnętrze

Ciągle czekamy na premierę.

Produkcja Audi e-tron ruszyła w fabryce Belgii na początku września. Silniki elektryczne powstawać będą w Gyor na Węgrzech. Pierwsze egzemplarze powinny trafić w ręce właścicieli jeszcze w tym roku.

Sprzedaż w Ameryce Północnej rozpocznie się w drugim kwartale 2019 roku.

Zamównienia na Audi e-tron można składać także i w Polsce. Nie jest jednak znana liczba chętnych na ten model z naszego kraju. Z nieukrywaną ciekawością czekamy na pierwsze dane.

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać