Wiadomości

Tak ma wyglądać produkcyjna wersja Alfa Romeo Tonale. Aż szkoda, że trzeba na nią jeszcze tyle czekać

Wiadomości 08.10.2019 346 interakcji

Tak ma wyglądać produkcyjna wersja Alfa Romeo Tonale. Aż szkoda, że trzeba na nią jeszcze tyle czekać

Piotr Barycki
Piotr Barycki08.10.2019
346 interakcji Dołącz do dyskusji

Ładniejsza niż Alfa Romeo Stelvio, ale zdecydowanie nie tak dobrze wyglądająca, jak wersja studyjna.

I żeby nie przeciągać, szybkie przypomnienie. Tak prezentował się studyjny projekt Alfy Romeo Tonale z przodu:

Alfa Romeo Tonale

Natomiast tak ma się – według facebookowej strony Alfa Romeo Giulia & 105 Seriesprezentować od frontu wersja finalna:

Mamy więc trochę mniej efektowne reflektory (przynajmniej, gdy są wyłączone), szerszą szczelinę, w której są osadzone, a także nieco przeprojektowane i może nawet odrobinę większe wloty powietrza. Które zresztą sumarycznie stanowią przytłaczającą część frontu, ale nie ma powodów do narzekania – ta część samochodu wygląda zdecydowanie lepiej niż w większym Stelvio. Nie byłoby chyba nic złego w tym, gdyby w podobnym kierunku poszedł lifting dużego SUV-a Alfy.

Zdjęcia wersji produkcyjnej nie ma natomiast idealnie z boku, za to możemy założyć, że będzie dość podobna w ogólnym kształcie do modelu studyjnego:

Alfa Romeo Tonale

Na zdjęciu teoretycznej wersji produkcyjnej widać charakterystyczne podcięcie linii szyb w tylnej części pojazdu. Czyli w stosunku do projektów nie zmieni się tutaj raczej wiele.

Nieco rozczarowujący jest natomiast tył. Dla przypomnienia, tak wyglądał:

Alfa Romeo Tonale

A tak ma wyglądać w wydaniu ostatecznym:

I o ile większość elementów wygląda w porządku, to światła (albo raczej pas świetlny) w wersji, która ma być produkcyjną, wygląda trochę jak chińska kopia oryginalnego projektu. Może na żywo będzie wyglądać odrobinę lepiej…

Jeśli natomiast chodzi o wnętrze, to można zobaczyć je w galerii na profilu Allcarnews (trzeba przewinąć do 2 i 3 zdjęcia). Wnętrze jest o tyle ciekawe, że można na nim zobaczyć zapewne opcjonalne, cyfrowe zegary (brawo), jak i… tablet, z ogromnymi ramkami, umieszczony na szczycie deski rozdzielczej. Nowy będzie też układ tunelu środkowego, z przełącznikiem DNA umieszczonym w innym miejscu, a także – tak zakładam – ładowarką bezprzewodową.

Zdecydowanie nie wygląda to źle, nawet jeśli niektórzy będą przekonywać, że zegary powinny zostać analogowe.

Z kim powalczy Alfa Romeo Tonale. I kiedy?

Prawdopodobnie w 2020 lub w 2021 r. – do tego czasu Stelvio pozostanie jedynym SUV-em w ofercie włoskiej marki. Kiedy jednak Tonale trafi na rynek, będzie musiał rywalizować z takimi graczami jak Volvo XC40, Audi Q2 czy Range Roverem Evoque, czyli małymi, stylowymi crossoverami. Łatwo z całą pewnością nie będzie, tym bardziej, że rynek crossoverów w różnych przedziałach cenowych jest już dojrzały i nowym graczom będzie trudno.

Z drugiej strony cieszy, że Alfa Romeo nie zamierza się poddać, nawet jeśli robi to SUV-em. I tak, teoretycznie w 2021 r. do sprzedaży powinno też trafić nowe wcielenie GTV. Ale chyba wszyscy wiemy, który z tych samochodów może być dla Włochów być albo nie być.

Podpowiedź: siedzi się w nim wysoko.

* Zdjęcie główne pochodzi z profilu Alfa Romeo Giulia & 105 Series

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać