Wiadomości

To już ten poprawiony – będą kiedyś mówić handlarze. Silnik 1.5 TSI ma nową wersję

Wiadomości 18.07.2022 44 interakcje
Mikołaj Adamczuk
Mikołaj Adamczuk 18.07.2022

To już ten poprawiony – będą kiedyś mówić handlarze. Silnik 1.5 TSI ma nową wersję

Mikołaj Adamczuk
Mikołaj Adamczuk18.07.2022
44 interakcje Dołącz do dyskusji

Koncern Volkswagena nie przestał inwestować w silniki spalinowe. Dobrze znany motor 1.5 TSI doczekał się nowej wersji, oznaczonej jako evo2.

„Panie, to ten poprawiony” – to jeden z klasycznych tekstów wypowiadanych przez handlarzy samochodami używanymi zachwalających wozy ze swojego placu. Są silniki, w stosunku do których takie zdanie jest rzeczywiście pożądane. Mowa m.in. o motorach 2.0 TDI i 1.4 TSI. Wcześniejsze wersje bywały mocno lub bardzo mocno problematyczne. Ale producent stopniowo je udoskonalał.

Silnik 1.5 TSI jak na razie zbiera dobre opinie

Nie ma potrzeby poprawiać go ze względu na awaryjność, bo samochody koncernu Volkswagena z 1.5 TSI – a jest ich naprawdę mnóstwo – raczej nie powodują u właścicieli siwienia. Ale nowe wersje silników pojawiają się także – a nawet przede wszystkim – ze względu na rosnące wymagania dotyczące emisji spalin. Dlatego całkiem świeży i nowoczesny silnik 1.5 TSI – nawet w zmodyfikowanej wersji evo – musi już odejść do lamusa. Zastąpi go 1.5 TSI evo2.

1.5 tsi

Jakie zmiany wprowadzono? Główną jest przeniesienie trójdrożnego katalizatora i filtra cząstek stałych (tak, w silniku benzynowym – ale to już przecież żadna nowość) do jednego modułu, umieszczonego w pobliżu silnika. Co to daje? Motor 1.5 TSI evo2 stanie się dzięki temu bardziej ekologiczny – ale nie tylko w sposób, o którym pewnie pomyśleliście. Zmniejszenie emisji CO2 i spalania to nie wszystko. Dzięki przeprojektowaniu układu, do jego budowy będzie potrzebne mniej metali rzadkich. Trzeba je oszczędzać.

Pojawił się też system ACTplus

To udoskonalona wersja znanego już wcześniej układu Active Cylinder Management. Teraz odłączenie dwóch z czterech cylindrów – gdy auto pracuje pod małym obciążeniem – ma się odbywać jeszcze łagodniej i bardziej niezauważalnie.

1.5 tsi

Motor 1.5 TSI evo2 jest już gotowy na nowe normy emisji spalin. Gdzie trafi najpierw? Nowe egzemplarze modelu T-Roc, które wyjeżdżają z fabryki, mają go już pod maską. Potem przyjdzie pora na resztę ogromnej gamy koncernu VAG. Nowy Passat i Superb także otrzymają 1.5 TSI evo2, a szczytem możliwości nowego silnika ma być moc na poziomie 272 KM. Uspokajam jednak zmartwionych trwałością tak wysilonego motoru – taki wynik będzie osiągnięty przy pomocy dodatkowego motoru elektrycznego. Mówimy o hybrydzie plug-in. Spieszmy się kupować całkowicie spalinowe, mocne auta, póki jeszcze są. I póki mamy jeszcze jak korzystać z ich osiągów.

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać