18.11.2020

Tak wygląda nowe Subaru BRZ (i nowa Toyota GR86) (oficjalne zdjęcia)

Miała być niespodzianka i tajemnica, i… jak to ostatnio przeważnie bywa – nie wyszło. Na chwilę przed oficjalną prezentację kolejnej generacji Subaru BRZ (a więc i Toyoty GR86) premierowe zdjęcia nowego modelu trafiły do sieci. 

Aktualizacja: Tekst uzupełniony o oficjalne zdjęcia i informacje.

Żeby nie przeciągać, auto wygląda tak:

Dla przypomnienia, dotychczasowe auto prezentowało się pod wieloma względami dość podobnie, co nie powinno raczej dziwić, biorąc pod uwagę, że nowe BRZ ma w dużej mierze bazować na starym BRZ.

Wizualnie więc mowa raczej o sporym liftingu przedniej i tylnej części, a także zmianie niektórych przetłoczeń z boku. Co w sumie nie jest przesadnie złą wiadomością, bo to wciąż zaskakująco atrakcyjne niewielkie coupe. Druga dobra wiadomość – według Subaru jest to najlżejszy tylnonapędowy samochód sportowy (poniżej 1300 kg!). Przynajmniej w Stanach Zjednoczonych.

I to mimo tego, że auto minimalnie urosło w porównaniu do poprzednika. Jest bowiem od niego o 3 cm dłuższe, chociaż rozstaw osi zmienił się zaledwie o pojedyncze milimetry. Całość jest też minimalnie niższa, sztywniejsza i ma niżej ulokowany środek ciężkości.

To poprzednia generacja, jakby coś.

Na razie to niestety wszystkie informacje, które mamy na temat nowego BRZ. Na resztę, w tym chociażby szczegóły dotyczące jednostki napędowej (spekuluje się na temat 2.4 i mocy powyżej 250 KM), przyjdzie jeszcze chwilę poczekać. Chociaż już potwierdzone było m.in. to, że zachowany zostanie napęd na tylną oś.

Zgodnie z plotkami BRZ wyposażony będzie w 4-cylindrowy silnik typu Boxer o pojemności skokowej 2.4 l. Jednostka wygeneruje maksymalnie ok. 230 KM przy 7000 obr./min.

Do wyrobu będą dwie wersje, jeśli chodzi o przekładnie. W standardzie oferowana będzie 6-biegowa przekładnia manualna, natomiast opcjonalnie dostępna będzie 6-stopniowa przekładnia automatyczna z nowym trybem Sport, przeznaczonym do bardziej agresywnej jazdy.

Wnętrze pozostało raczej klasyczne, choć z bardziej współczesnych dodatków warto wspomnieć o obecności m.in. 8-calowego wyświetlacza z CarPlayem i Android Auto. O wyposażeniu Subaru nie wspomina zbyt wiele – wiadomo natomiast, że wersja Premium (standardowa) będzie wyposażona w 17-calowe felgi, natomiast wersja Limited – w 18-calowe.

Jeśli chodzi o trochę mniej przyjemne informacje, to zegary w tej generacji będą już wyłącznie cyfrowe.

Kiedy premiera?

Prasowa – dzisiaj, natomiast salonowa – najprawdopodobniej w przyszłym roku (oficjalnie: na jesienią 2021 r.), przynajmniej jeśli… nie mówimy o Europie. Na naszym kontynencie model ten nie ma być w ogóle oferowany.

Co innego natomiast Toyota GT86 (choć już pod nazwą GR86) – ta podobno ma spore szanse trafić do Europy. Co będzie oznaczało, że w gamie Toyoty będą już trzy sportowe modele – Yaris, Supra i właśnie GR86.

Kto by pomyślał?