08.03.2021

Schowajcie swoje zwykłe nowe Octavie. Chińczycy dostaną wersję PRO

Kluczowe nowości: będzie strzelać światłem z wybieraka trybów jazdy. Twoja zwykła nowa Octavia na pewno tego nie potrafi.

A przynajmniej ja nie potrafię inaczej interpretować tego zdjęcia prasowego, które chyba trochę przedwcześnie udostępnił serwis CarNewsChina:

Źródło: CarNewsChina

Pro-funkcja numer dwa – jeden z reflektorów będzie świecił na tęczowo. Chyba nie jest zaskoczeniem fakt, że będzie to robił wyłącznie lewy reflektor. Tak samo nie zaskakuje to, że prawy świeci mocnym, czysto białym światłem.

Źródło: CarNewsChina

Niestety w tym miejscu kończą się ciekawostki na temat Octavii PRO. Ale jak na Octavię to dwie ciekawostki to i tak doskonały wynik.

Octavia PRO w rzeczywistości nie jest aż tak PRO

Octavia PRO to bowiem po prostu… nowa Octavia na rynek chiński, pod większością względów bardzo zbliżona do tego, co możemy dziś kupić w Europie. Żadne źródła nie wskazują też, żeby w przyszłości miała pojawić się wersja PRO MAX LTE PLUS (przepraszam, ten suchar musiał się gdzieś znaleźć). Wyglądać będzie tak:

Posted by CarNewsChina.com on Monday, March 8, 2021

Czyli w dużej mierze tak, jak europejska odmiana RS, tyle że ze srebrnym obramowaniem grilla:

Możliwe też, że na nadwoziu pojawi się trochę więcej chromowanych akcentów, szczególnie z przodu:

Posted by CarNewsChina.com on Monday, March 8, 2021

I ciekawostka w nie-ciekawostce: wiele wskazuje na to, że tył Octavii PRO będzie wyglądał prawie dokładnie tak samo, jak jej europejskiego odpowiednika, pomijając oczywiście napis PRO.

Posted by CarNewsChina.com on Monday, March 8, 2021

A tutaj europejski wariant:

Dlaczego jest to chociaż w minimalnym stopniu interesujące? Bo poprzednia Skoda Octavia miała w Chinach po liftingu kompletnie inny tył niż aktualna wtedy europejska Octavia:

Komuś w Chinach najwyraźniej dużo bardziej podobał się tył z Superba. Tym razem jednak najwyraźniej zarząd SAIC, który produkuje chińską wersję Octavii, uznał, że z przodu i z tyłu jest ok, nie ma za bardzo sensu zmieniać, biorą co jest i niech tam leci do produkcji.

No dobrze, ale dlaczego PRO?

Posted by CarNewsChina.com on Monday, March 8, 2021

Żeby było tak jak kiedyś w Europie, ale na odwrót. Kiedyś u nas sprzedawano auta poprzedniej generacji w wersji Classic, odróżniając je tym określeniem od wersji nowszej. Chińczycy natomiast doszli do wniosku, że zamiast zniechęcać do zakupu poprzednika, podkręcą trochę pozycję nowego modelu.

Co – po dłuższym zastanowieniu – nie wyklucza opcji, że np. wersja po liftingu jednak będzie się nazywała Octavia PRO MAX. I że odpowiednie naklejki, czyniące ze zwykłej Octavii tę PRO, trafią za jakiś czas na Aliexpress

(Zdjęcie główne przedstawia Octavię nie-PRO)