30.11.2022

Oto pierwszy taki Opel Astra. Sprzedaż rusza już w 2023 roku. Szykujcie się na cenę 200 tys. zł

Opel Astra w wersji Electric doczekał się oficjalnej premiery. Nie zasypiajcie na tę wieść – nowy model jest ciekawy co najmniej z jednego powodu.

A tym powodem jest to, że Opel Astra Electric będzie sprzedawany nie tylko jako hatchback, ale również jako kombi (przepraszam, Sports Tourer). Do tej pory pojazdów z napędem elektrycznym i praktycznym nadwoziem nie było zbyt wiele (choć zapowiedziano 308 SW) – więc debiut Astry można zaliczyć zdecydowanie na plus.

O ile ludzie faktycznie jeszcze chcą kupować kombi.

Opel Astra Electric – specyfikacja i zasięg

156 KM i 54 kWh (51 kWh netto) – to najważniejsze elementy specyfikacji nowego wariantu Astry. Pierwszy określa oczywiście moc, która ma pozwolić rozpędzić się aż do i tak nielegalnych w Polsce 170 km/h.

Drugi parametr dotyczy z kolei pojemności akumulatora, który teoretycznie (według WLTP) pozwoli przejechać do 416 km bez konieczności odwiedzania ładowarki. W praktyce będzie to pewnie niższy wynik, ale i tak nieco intrygujący jest fakt, że bliźniaczy 308 SW (ten sam akumulator, ta sama moc) według WLTP przejedzie o 16 km mniej.

Może grill z logo Opla jest bardziej aerodynamiczny niż grill z logo Peugeot. Kto wie.

Jeśli natomiast w końcu przyjdzie nam zajechać na stację ładowania z mocno rozładowanym akumulatorem i pod ręką jest akurat 100-kilowatowa ładowarka, to do 80 proc. naładujemy się w 30 minut. W domu natomiast maksymalnie naładujemy Astrę Electric z mocą do 11 kW – tyle bowiem maksymalnie udźwignie oferowana w standardzie pokładowa ładowarka.

Opel Astra Electric – ile kombi w kombi?

516 l bagażnika przy postawionych oparciach kanapy. Jeśli je złożymy, dostajemy 1553 l. Trzeba się więc pogodzić z pewnymi kompromisami, bo spalinowa Astra Sports Tourer pomieści maksymalnie 1634 l klamotów.

Niestety na elektryczną Astrę przyjdzie nam jeszcze chwilę poczekać. Przyjmowanie zamówień ma ruszyć na wiosnę przyszłego roku, czyli najwcześniej za jakieś 4 miesiące. Można poświęcić ten czas na przygotowanie się do szoku, jakim pewnie będzie cena tego modelu – już najtańszy, bazowy wariant benzynowy kosztuje ponad 110 000 zł, a wersja PHEV zaczyna się w okolicach 174 000 zł.

Czyli okolice 200 000 zł za Opla Astrę Sports Tourer mogą być jak najbardziej na horyzoncie.