15.04.2019

Nowe, nieoznakowane radiowozy polskiej Policji: do BMW serii 3 dołącza 3 Gran Turismo

31 liftbacków BMW ma niebawem zacząć patrole na naszych drogach. Są wyższe od zwykłych trójek, więc łatwo będzie dostrzec je w lusterku.

Jeśli informacje dziennika się potwierdzą, to ucieszą się kierowcy, którzy nerwowo zerkają we wsteczne lusterko. Według dziennik.pl, to właśnie BMW 3 Gran Turismo wygrało w policyjnym przetargu. To dobrze, nie będzie problemu z wyłuskaniem  BMW 3 GT w miejskim ruchu i w trasie, bo to rzadko spotykane samochody.

BMW 3 GT zniknie z oferty

Ta wersja trójki znika już z oferty BMW. Ten typ nadwozia nie wytrzymał presji ze strony SUV-ów i nowe BMW serii 3 nie będzie oferowane w takiej wersji. Na szczęście wszyscy kierowcy zapraszani do radiowozów na przegląd wykroczeń z videorejestratora, ciągle będą mogli nacieszyć się jej walorami.

GT wyróżnia się linią nadwozia, jest dłuższe i wyższe od najpopularniejszej  wersji trójki. Wydłużony względem sedana o 11 cm rozstaw osi przełożył się na długość samochodu (4824 cm). Przyjmujący mandat będą mieli więcej miejsca na nogi z tyłu niż w dotychczasowych policyjnych, nieoznakowanych BMW serii 3, których jeździ już 140 sztuk.

Zwykli klienci tego luksusu i bagażnika o większej pojemności, nie docenili. Może popełniający wykroczenia drogowe ze zwiększonej przestrzeni na tylnej kanapie wyciągną więcej korzyści. Na pewno docenią to operatorzy telewizyjnych programów o piratach drogowych.

Materiały wykończenia wnętrza mają być w kolorze ciemnym by ułatwić ich utrzymanie w czystości, a poziom dźwięku w kabinie w czasie postoju, nawet przy włączonych sygnałach dźwiękowych, nie może przekroczyć 80 dB. Będzie komfortowo.

Kolor lakieru nie jest jeszcze znany. Zostanie wybrany na etapie podpisywania umowy spośród 5 propozycji lakierów metalizowanych lub perłowych przestawionych przez dostawcę pojazdów. 

BMW 3 GT przyspieszenie

Warunki przetargu wymagały by oferowane pojazdy posiadały silnik benzynowy o pojemności przynajmniej dwóch litrów i mocy min. 180 kW, t.j. około 245 KM. Obowiązkowy był też napęd na obie osie i automatyczna skrzynia biegów. Nieoznakowany pojazd musi też przyspieszać poniżej 7 sekund do 100 km/h i osiągać minimum 210 km/h. W BMW 3 GT dostępny jest czterocylindrowy silnik benzynowy o mocy 252 KM, który setkę osiąga już po 6,2 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 250 km/h.

W ofercie rynkowej jest jeszcze silnik o mocy 326 KM, którzy setkę osiąga w 5 sekund. Nie mógł być jednak oferowany w przetargu, gdyż ma o dwa cylindry za dużo w stosunku do warunków zamówienia.

BMW 3 GT cena

Wartość złożonej przez Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe Zdunek Sp. z o.o. to 7 161 000 zł. Każdy z dostarczonych pojazdów jest więc wart 231 000 zł. Ceny BMW 330i xDrive Gran Turismo zaczynają się od 202 200 zł. Wersji wyposażenia z konfiguratora BMW nie da się jednak porównać z pojazdami oferowanym w przetargu.

Po pierwsze mają być wyposażone w videorejestratory, radiotelefony oraz sygnalizację wizualną i dźwiękową, tak by spełnić specyficzne warunki techniczne koniecznie do wykorzystywania ich w czasie służby na drogach. Nawet wyposażenie apteczki jest bardzo rozbudowane, bo zawiera kołnierze ortopedyczne i usztywniające szyny o długości prawie jednego metra, o opatrunkach do ran postrzałowych nie wspinając.

Do zobaczenia na drodze.

31 radiowozów na całą Polskę to niewiele, ale są dość charakterystyczne. Zwykłe BMW serii 3 należy do najpopularniejszych modeli swojego segmentu i jeździ ich mnóstwo. Ale widząc w lusterku podejrzanie wysoką trójkę warto wzmóc ostrożność bardziej niż zwykle. A w ogóle to radzimy jeździć przepisowo i nie stresować się na widok nowych BMW.

Z drugiej strony – chcesz by wszyscy ustępowali Ci miejsca na drodze, kup BMW 3 GT.