25.04.2019

Zbliża się długi weekend majowy. To idealny moment, by sprawdzić nowości na rynku opon

Majówka już za pasem – a to oznacza wyjazdy na zasłużony odpoczynek. Zanim jednak będzie można odetchnąć na Mazurach, w Tatrach czy zwiedzając polskie zabytki, warto sprawdzić stan ogumienia naszego auta. Goodyear przygotował nowy model opon, który sprawdzi się świetnie nie tylko podczas urlopowego wyjazdu, ale i podczas innych letnich wojaży. Oto Eagle F1 Asymmetric 5.

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 to świeżo zaprezentowana opona klasy UHP – Ultra High Performance. Przeznaczona jest przede wszystkim do samochodów klasy kompaktowej, średniej i wyższej, a także do modeli sportowych. Przemawia za tym bogata oferta, obejmująca 61 rozmiarów nowej opony. Eagle F1 Asymmetric 5 można dobrać do felg o średnicy od 17 do 21 cali.

Nowe ogumienie przeznaczone jest dla szerokiej grupy kierowców – zarówno dla osób, których styl jazdy jest umiarkowany lub spokojny, jak i dla tych, którym zależy na najwyższych osiągach w trakcie jazdy sportowej. Wszystko dzięki nowoczesnym technologiom, które nie wykluczają połączenia wysokich parametrów jezdnych z wyśmienitym komfortem jazdy.

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 – zastosowane technologie

Impulse Control Compound

Pierwszą z technologii, którą zastosował amerykański producent, jest Impulse Control Compound. Mówimy tu o nowej, wysoko rafinowanej mieszance użytej do stworzenia opisywanego modelu opon. Nie zabrakło w niej krzemionki.

Mieszanka została opracowana szczególnie z myślą o deszczowych warunkach, ale nie zapomniano przy tym o odpowiedniej sztywności i wytrzymałości – parametrach istotnych w czasie jazdy po suchej nawierzchni, przy wysokiej temperaturze otoczenia.

Dzięki temu nowe opony Goodyear oferują krótszą drogę hamowania zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni.

Active Braking

Rewolucyjną technologią zastosowaną w oponach Eagle F1 Asymmetric 5 jest Active Braking. Jej idea polega na zwiększeniu powierzchni kontaktu z podłożem podczas hamowania. Innymi słowy: gdybyśmy wyobrazili sobie przekrój przez oponę w trakcie gwałtownego hamowania, to modele konkurencji w takiej chwili przybiorą kształt „beczki”. Ulegną więc deformacji, ale w niekontrolowany i niepożądany sposób.

Nowe ogumienie Goodyear w takich samych warunkach również ulegnie odkształceniu, ale w taki sposób, że „spęcznienie” nastąpi w miejscu styku z podłożem – a to pozwoli na wspomniane zwiększenie powierzchni kontaktu z jezdnią, czyli skrócenie drogi hamowania – nawet o 4 proc. na mokrej nawierzchni, w porównaniu z poprzednią generacją tej serii opon.

Power Cushion

Trzecia z technologii, którą Amerykanie zastosowali w swym produkcie, to Power Cushion. Idea tego rozwiązania polega na sztywnym połączeniu karkasu i bieżnika opony, co skutkuje mniejszym jej ugięciem w trakcie gwałtownych manewrów (np. w trakcie nagłego omijania przeszkody). A mniejsze ugięcie to bardziej precyzyjne prowadzenie i lepsza trakcja, szczególnie na suchej nawierzchni.

A jak z testami?

Opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 wzięły już udział w kilku porównaniach. W każdym z tych testów zajmowały miejsca w ścisłej czołówce, co stanowi najlepszy możliwy dowód, że to wszechstronne i dopracowane ogumienie. A skoro tak, to pozostaje już tylko jedno pytanie.

Dokąd na ten urlop? Samochód już czeka.

 

Materiał powstał we współpracy z firmą Oponeo.pl