26.10.2020

Tak wygląda odświeżony Fiat Tipo. I… Fiat Tipo Cross

Tak, Fiat Tipo jest teraz – w pewnym stopniu – crossoverem. Na szczęście dla klientów preferujących tradycyjne nadwozia, w gamie pozostaje wersja hatchback, kombi i sedan.

Według tego, co podaje Fiat, nowy Fiat Tipo został całościowo odświeżony i wygląda teraz bardziej nowocześnie, dynamicznie i elegancko. Oceńcie sami:

Co się zmieniło? Nowy jest grill, nowe jest logo Fiata – zresztą debiutuje ono w tym modeli, jeśli nie liczyć 500-tki, która podobno Fiatem nie jest. Nowe są też światła LED-owe – zarówno z przodu, jak i z tyłu auta. Przemodelowano przy okazji zderzak, dodając m.in. chromowane elementy. Nowe są również 16- i 17-calowe felgi do wyboru.

W środku znajdziemy nowe materiały pokrywające fotele, 7-calowy wyświetlacz zamiast analogowych zegarów i nowy ekran systemu multimedialnego (też nowy – UConnect 5) o przekątnej 10,25″.

Nowe jest również koło kierownicy – zmniejszono je, po części dla lepszej ergonomii, a po części po to, żeby lepiej było widać cyfrowe zegary.

Ach, no i jeszcze Fiat Tipo Cross.

Czyli czwarta wersja nadwoziowa w gamie Fiata Tipo. Wygląda tak:

Chyba trochę mniej korzystnie prezentuje się z profilu, ale dalej jest nieźle:

Żeby nie było – cross nie jest tutaj tylko pakietem plastików na nadkolach. Całe auto jest o 4 cm wyższe niż w standardowych odmianach, dzięki czemu kierowca ma siedzieć wyżej, a do tego łatwiej ma mu być np. wsadzać dzieci na tylne siedzenia. Po części jest to zasługa zawieszenia, a po części – opon o wyższym profilu niż w odmianach cywilnych.

A 4×4?

Nie. Do wyboru będą następujące benzynowe jednostki napędowe:

I… to by było na tyle.

Jeśli natomiast chodzi o diesle, do wyboru będzie:

I to też by było na tyle. Żaden z tych silników nie jest łączony z napędem na obie osie, co raczej nie powinno dziwić.

Pozostaje tylko czekać na ceny – obecnie Fiat Tipo kosztuje co najmniej 49 900 zł (wersja sedan) i pozostaje jednym z najtańszych aut w swoim segmencie. Raczej mało prawdopodobne, żeby ta sytuacja bardzo się zmieniła, chociaż rezygnacja z wolnossącego 1.4 może pewnie zniechęcić niektórych klientów do zakupu…