08.02.2019

Renault zapowiedział Dacię Duster Pick-up. Podobny model święci triumfy w Ameryce Południowej

Dacia oficjalnie zapowiedziała Dustera w wersji pick-up. Co ciekawe, podobne pojazdy można od kilku lat kupować w Ameryce Południowej pod nazwą Renault Duster Oroch.

Nowy pick-up nie będzie jednak południowoamerykańskim modelem ze zmienionymi znaczkami. Choć szczegóły nie są jeszcze znane, Renault ogłosił że użytkowy Duster rozpoczął już proces homologacji. W skonstruowaniu pojazdu inżynierów francuskiego koncernu wspiera rumuńska firma karoseryjna Romturingia.

Duster pick-up już istnieje, tylko nieoficjalnie.

Wspomniane niezależne przedsiębiorstwo już w tej chwili zajmuje się konstruowaniem użytkowych wersji SUV-a Dacii. To właśnie ten samochód widzicie na zdjęciach. Firma z Campung Muscel ma w swojej ofercie profesjonalne przeróbki na pick-upy zarówno 2-osobowe, jak i z podwójną kabiną i krótszą paką. Można też kupić wersję z zabudowaną przestrzenią ładunkową. O cenę należy zapytać indywidualnie.

Niestety nie wiadomo w tej chwili czy obie opcje będą oferowane jako oficjalny produkt Dacii. Ostateczna forma Dustera Pick-upa pozostaje na razie tajemnicą. Jak podaje serwis Motor1, Hakim Boutehra, generalny dyrektor handlowy rumuńskiego oddziału Renault w wywiadzie dla 0-100.ro potwierdził jedynie, że nowa Dacia będzie prawdziwym wołem roboczym, a nie bulwarówką. Nie jest to zaskoczeniem, w końcu filozofia tej marki to produkcja niedrogich pojazdów, które po prostu mają dobrze spełniać swoje zadanie i nic ponad to.

Renault Duster Oroch przetarł szlak.

Pick-up stworzony na bazie Dustera, obecny m. in. w Kolumbii, Argentynie i Brazylii od 2015 r. okazał się hitem sprzedażowym. Kupić go można również w Meksyku, ma także trafić w tym roku do Australii. Nie dziwi nas więc decyzja Renault by wprowadzić podobny produkt do europejskiej oferty Dacii.

Oroch to pick-up o ładowności 650 kg z podwójną kabiną. Rozstaw osi został powiększony o 155 milimetrów względem zwykłego Dustera. Orocha można zamawiać z silnikami benzynowymi o pojemności 1.6 i 2.0. Ich moc to odpowiednio 110 KM i 143 KM. Co ciekawe, dopiero od niedawna da się go kupić z napędem na 4 koła (przynajmniej w Argentynie). Użytkowy Duster produkowany jest w Brazylii i Kolumbii. Poza doskonałymi wynikami sprzedaży może też poszczycić się kilkoma nagrodami od południowoamerykańskiej prasy motoryzacyjnej.

Koncepcja nie jest rewolucyjna, ale dzięki temu Duster pick-up zapowiada się dobrze.

Jak od dawna powtarza redaktor prowadzący, jeśli coś dobrze działa to po co to zmieniać? Dlatego stworzenie prostego użytkowego pick-upa opartego o udanego SUV-a wydaje się być przepisem na sukces. Współpraca z firmą karoseryjną doświadczoną w budowaniu takich pojazdów pozwala być spokojnym o dobre i zgodne z wymogami użytkowników parametry. Ponieważ będzie to oficjalnie sprzedawany model, nie trzeba się raczej obawiać drobnych wpadek, takich jak średnio spasowany tylny zderzak czy klapa Dustera przerobionego przez Romturingię.

Pick-upy nie są zbyt popularne w Polsce, jednak nowa Dacia powinna bez kłopotu znaleźć klientów w cieplejszych krajach Starego Kontynentu, gdzie takie pojazdy już obecnie są dość częstym widokiem. Być może i w naszym kraju osiągnie przyzwoite wyniki, najprawdopodobniej będzie najtańszym dostępnym pick-upem. Sprzedaż ma się rozpocząć w II kwartale 2019 r.