1. SPIDER'S WEB
  2. rozrywka
  3. TV

Przygotuj się na jeszcze więcej reklam. Weszła zmiana, która zmienia ograniczenia w ich emisji

reklamy tv tvp

Dotychczasowe ograniczenia w emisji reklam to już przeszłość. Od przyszłego miesiąca przerwy w audycjach i między nimi będą mogły być dłuższe niż dotychczas.

Nowelizacja ustawy o radiofonii i telewizji ma wejść w życie już w listopadzie tego roku. Zgodnie z nią zmienią się dotychczasowe ograniczenia dotyczące reklam. Od przyszłego miesiąca przy popularniejszych pozycjach będą one mogły być dłuższe, a nadawcy nie będą musieli przestrzegać już limitów autopromocji.

Wszyscy wiemy, że w niektórych stacjach podczas bloków reklamowych można skoczyć sobie po piwo na stację benzynową w sąsiednim województwie, a po powrocie załapać się jeszcze na autopromocję. Według dotychczasowej ustawy reklamy w radiu i telewizji nie mogą trwać dłużej niż 12 minut na każdą godzinę. W przyszłym miesiącu limity będą prezentować się nieco inaczej.

Zmiany w długości bloków reklamowych

Długość bloków reklamowych nie będzie już zależna od godziny. W zamian wprowadzony zostaje podział dobry na trzy przedziały czasowe. I tak między 6:00 a 18:00 oraz 18:00 a 24:00 na reklamy będzie można przeznaczyć 20 proc. czasu antenowego (144 min w pierwszym wypadku i 72 min w drugim). Między północą a 6:00 nie przewidziano ograniczeń czasowych.

Przekładając to na prostszy język - w pierwszych dwóch przedziałach wciąż przypada 12 min reklam na każdą godzinę. Nadawcy będą mogli jednak decydować czy zachowają dotychczasowy limit, czy niektóre ze swoich audycji zechcą przerywać na krócej, a inne na dłużej. Dlatego jeśli w jednym programie reklamy będą trwały krócej, to w kolejnym już mogą trwać dłużej.

Do tego dotychczas obowiązywał limit dwóch reklam autopromocyjnych na zegarową godzinę. Od listopada to ograniczenie zostanie zniesione, co oznacza, że nadawcy będą mogli wypełniać czas antenowy reklamując swoje audycje dłużej niż do tej pory.

A jakby zmian było mało, to kolejna dotyczy transmisji sportowych, które będą mogły być przerywane na pojedynczą reklamę. Bloki reklamowe będą mogły pojawiać się też w filmach dla dzieci trwających dłużej niż godzinę.

Ile reklam wytrzymasz?

Jak podaje portal Press, eksperci nie mają wątpliwości, że największym beneficjentem wprowadzonych zmian będzie TVP. Sami zainteresowani uważają natomiast, że nowelizacja będzie pozytywna zarówno dla nich, jak i dla widzów oraz że podchodzą do niej w sposób ewolucyjny nie rewolucyjny.

Według przywołanego artykułu stacje telewizyjne będą w najbliższych miesiącach testować naszą odporność na reklamy. Pamiętajmy jednak, że na szczęście to my mamy pilota i jeśli bloki będą się wydłużać, to możemy zmienić kanał.