1. SPIDER'S WEB
  2. rozrywka
  3. Dzieje się

Spotify uruchamia usługę dla miłośników podcastów i przyciąga twórców wyjątkowymi warunkami

spotify podcasty apple
271 interakcji
dołącz do dyskusji

Właśnie dzisiaj ruszyła nowa usługa na Spotify, która jest dedykowana miłośnikom podcastów. Firma jak tylko może walczy, aby twórcy zamieszczali w jej ramach jak najwięcej treści.

Dziękujemy, że wpadłeś/-aś do nas poczytać o filmach i serialach. Pamiętaj, że możesz znaleźć nas, wpisując adres rozrywka.blog.

Wojna między Apple i Spotify trwa sobie w najlepsze. Nie tak dawno Apple Music w liście otwartym do twórców i twórczyń wyjaśniło w jaki sposób wyliczane są stawki za streaming piosenek. Mają być one ok. dwa razy większe niż u konkurencji. Teraz szwedzki serwis streamingowy chce udowodnić, że to on jest bardzo przyjazny różnego rodzaju twórców. I robi to na przykładzie nowej usługi.

Tydzień temu Apple zapowiedziało powstanie własnego planu subskrypcji poświęconego podcastom (ma ruszyć w przyszłym miesiącu).

Jak podaje Variety, dzisiaj Spotify uruchomiło podobną usługę dla dedykowaną miłośnikom podcastów.

Umieszczając swoje podcasty w serwisie twórcy mogą wybrać opcję „tylko dla subskrybentów” w trzech wariantach cenowych: 2,99 USD/msc, 4,99 USD/msc lub 7,99 USD/msc. Użytkownicy będą mogli wyszukać zamieszczone w ten sposób treści, jak wszystkie inne, ale zyskają do nich dostęp dopiero po wykupieniu subskrypcji.

Spotify próbuje zachęcić twórców podcastów do zamieszczania treści w usłudze oferując bardzo wygodne dla nich warunki. Apple od każdej subskrypcji w ramach Apple Podcasts Subsciptions przez pierwszy rok będzie pobierał 30 proc. prowizji, potem kwota ta zmniejszy się do 15 proc. Szwedzki serwis ma zupełnie inną propozycję.

Spotify zapowiada, że przez pierwsze dwa lata nie zamierza pobierać żadnych opłat.

Oznacza to, że wszystkie pieniądze z subskrypcji trafią do kieszeni twórców danych podcastów. Firma planuje zacząć pobierać opłaty dopiero od 2023 roku i wynosić one będą 5 proc. Jak mówi odpowiedzialny za subskrypcję podcastową Michael Mignano:

Bardzo chcieliśmy wyciągnąć do twórców rękę i pokazać im, że oferujemy najlepsze warunki... dwa lata [bez opłat] to świetny na to sposób.

Pierwszą firmą, której podcasty można znaleźć w nowej usłudze Spotify jest amerykańskie radio publiczne (NPR). Z czasem mają się tam pojawić treści również od innych dostawców. Na razie z nowej oferty można korzystać jedynie na terenie USA. W najbliższym miesiącach ma się ona jednak pojawić również na innych rynkach.

Oscarowe i głośne tytuły możesz obejrzeć w CHILI za darmo dzięki nowej promocji Logitech – sprawdź