1. SPIDER'S WEB
  2. rozrywka

Netflix zdetronizowany. Player.pl najpopularniejszą platformą VOD w Polsce

Player pobił w lutym platformę Netflix. Serwis odwiedziło więcej osób

Netflix bardzo długo bronił pozycji lidera na naszym rynku VOD. W lutym doszło jednak do niespodziewanego przetasowania najpopularniejszych serwisów streamingowych w Polsce. Na pierwsze miejsce wysunął się bowiem Player.pl.

Dziękujemy, że wpadłeś/-aś do nas poczytać o filmach i serialach. Pamiętaj, że możesz znaleźć nas, wpisując adres rozrywka.blog.

Netflix ma ugruntowaną pozycję lidera na globalnym rynku VOD. Zgodnie z najnowszymi danymi po 2020 roku serwis ma już ponad 200 mln użytkowników. Do takiego wyniku przyczyniła się oczywiście pandemia. W jej początkach platforma zaliczyła gwałtowny wzrost liczby subksrybentów udowadniając tylko swoją światową dominację. Również w Polsce przez ostatnie miesiące usługa zajmowała pierwsze miejsce pod względem odwiedzających ją osób. Aż do teraz.

Wydawało się, że żaden serwis nie jest w stanie zagrozić Netfliksowi.

Miesiąc po miesiącu liczba odwiedzających platformę użytkowników oscylowała wokół 6 mln, a konkurencja pozostawała daleko w tyle. W lutym 2021 roku doszło jednak do niespodziewanego przetasowania. Według badania Mediapanel opracowanego przez Wirtualne Media, przeglądarkową wersję usługi odwiedziło 6,45 mln osób. Wynik całkiem przyzwoity, ale znalazł się na drugim miejscu.

Najwyższy stopień podium zajął bowiem Player.pl.

W styczniu Player.pl plasował się na trzecim miejscu najpopularniejszych platform VOD w naszym kraju. Odwiedziło go niecałe 4 mln użytkowników. W lutym liczba ta wzrosła o niecałe 3 mln, bo sięgnęła 6,7 mln internautów. Jest to wynik o tyle zaskakujący, że w poprzednich miesiącach z niektórych treści serwisu można było jeszcze korzystać za darmo. Od 16 lutego natomiast wszystkie dostępne na nim programy, filmy i seriale wymagają uiszczenia opłaty.

Jak widać obowiązek opłat nie zniechęcił internautów.

Oferta serwisu okazała się dla nich najbardziej atrakcyjna. Na początku zeszłego miesiąca na platformie pojawiła się 4. część lubianej przez polskich widzów świątecznej komedii romantycznej „Listy do M.”, a pod koniec zaczął się najnowszy sezon lubianego przez widzów i użytkowników Playera serialu „Chyłka”. Było więc czym walczyć o uwagę ewentualnych subskrybentów.

Jak wszyscy wiemy, jedna jaskółka wiosny nie czyni. Rodzi się więc pytanie, czy Player utrzyma się na pozycji lidera. W marcowej ofercie serwisu brakuje jednak tak głośnych premier jak wspomnianych wyżej tytułów, dlatego można założyć, że w najbliższym czasie Netflix odzyska najwyższe miejsce podium w naszym kraju.

AKTUALIZACJA [12.03.2021, godz. 14:13]:

Poprosiliśmy przedstawicieli platformy Player.pl o komentarz w sprawie przedstawionych wyników.

Bezprecedensowy sukces Playera wynika z naszej konsekwentnej strategii rozwoju produkcji własnych oraz szeregu odważnych decyzji. Przez ostatnie lata znacznie powiększyliśmy kolekcję seriali Player Original. Do uwielbianej „Chyłki”, dołączyła „Szadź”, „Żywioły Saszy – Ogień”, „Nieobecni”, „25 lat niewinności. Sprawa Tomka Komendy”. Niedawno wprowadziliśmy discovery+, kolekcję skrojoną pod gusta fanów filmów dokumentalnych i programów „real-life entertainment”. W lutym zdecydowaliśmy się na premierę „Listów do M.4”, a także staliśmy się serwisem w pełni subskrypcyjnym. Dzięki temu ujednoliciliśmy i uprościliśmy ofertę, a także daliśmy dostęp do pełniejszej biblioteki serwisu jeszcze większej liczbie osób i zapewniliśmy widzom najlepsze wrażenia z oglądanych treści. Daje nam to możliwości dalszych inwestycji w kontent i technologię, przez co mogę z radością powiedzieć – to dopiero początek! Wkroczyliśmy do grona serwisów premium i planujemy w nim zagościć na stałe. Ogromnie cieszy fakt, że nasza strategia przynosi efekty i uznanie widzów — mówi Maciej Gozdowski, dyrektor zarządzający Player.pl.

Nie przegap nowych tekstów. Obserwuj serwis Rozrywka.Blog w Google News.