1. SPIDER'S WEB
  2. rozrywka
  3. Dzieje się
  4. YouTube

YouTube rzuca wyzwanie TikTokowi. W marcu ruszają testy YouTube Shorts

youtube shorts

YouTube od jakiegoś czasu testuje Shorts w Indiach, gdzie okazały się one sukcesem. Z tego powodu narzędzie umożliwiające szybkie tworzenie krótkich filmików, pojawi się niedługo w Stanach Zjednoczonych. 

Dziękujemy, że wpadłeś/-aś do nas poczytać o mediach, filmach i serialach. Pamiętaj, że możesz znaleźć nas, wpisując adres rozrywka.blog.

Włodarze YouTube'a konsekwentnie udoskonalają swój produkt, aby był jak najbardziej przyjazny dla użytkowników. W listopadzie minionego roku pisaliśmy o nowych rodzajach playlist w YouTube Music, które są niejako wyzwaniem rzuconym Spotify. Teraz serwis postanowił zrobić ukłon w stronę twórców treści, uruchamiając narzędzia umożliwiające robienie wideo niczym na TikToka.

W marcu YouTube Shorts pojawi się w USA

W nowym poście na YouTube'owym blogu Neal Mohan poinformował, że już w marcu w Stanach Zjednoczonych ruszą testy YouTube Shorts. Jest to proste narzędzie, które pozwala twórcom nagrywać krótkie wideo i wrzucać je na platformę za pomocą smartfona. Jak czytamy we wpisie:

Liczba osób, które zakładają swoje kanały na YouTube rośnie z roku na rok. Wiemy jednak, że wciąż jest duża grupa osób, które uznają, że poprzeczka kreatywności ustawiona jest zbyt wysoko. Dlatego pracujemy nad Shorts, naszym nowym narzędziu do krótkich form, które pozwala twórcom i artystom nagrywać krótkie wideo przy użyciu jedynie telefonów komórkowych.

YouTube Shorts w wersji beta na razie dostępne jest w Indiach. I jak dowiemy się z wpisu liczba osób korzystających z narzędzia znacząco wzrosła w ostatnich miesiącach:

Akturalnie Shorts w wersji beta jest dostępne w Indiach. Od początku grudnia liczba indyjskich twórców korzystających z narzędzia się potroiła, a player YouTube Shorts ma aktualnie 3,5 miliarda wyświetleń dziennie na całym świecie. W najbliższych tygodniach udostępnimy betę dla Amerykanów, udostępniając nasze narzędzia do jeszcze większej liczby twórców, aby mogli zacząć swoją przygodę z Shorts.

YouTube próbuje więc iść z duchem czasu i dostosować się do potrzeb nowej generacji twórców i użytkowników. Jeśli Shorts w USA okaże się takim samym sukcesem jak w Indiach, można oczekiwać, że w niedługim czasie narzędzie trafi również do twórców z innych zakątków świata, w tym do Polaków.

Nie przegap nowych tekstów. Obserwuj serwis Rozrywka.Blog w Google News.