1. SPIDER'S WEB
  2. rozrywka
  3. YouTube

YouTube podliczył rekordowy hajs z reklam. Z Dupy potwierdza: „nigdy nie miałem tak dobrze”

youtube rekord

Google pochwalił się wynikami finansowymi za zeszły rok i pokazał rekordowy zysk z reklam uzyskany przez platformę YouTube. Firma pobiła wynik z 2019 roku o ponad 4 mld dolarów i znacząco wyprzedziła konkurentów. Pozytywną zmianę widzą też polscy youtuberzy, o czym fanów poinformował Maciej Dąbrowski z kanału Z Dupy.

Dziękujemy, że wpadłeś/-aś do nas poczytać o filmach i serialach. Pamiętaj, że możesz znaleźć nas, wpisując adres rozrywka.blog.

Rekordowe wyniki YouTube'a zwróciły uwagę mediów, które sprawdzały kwartalne podsumowanie za końcówkę zeszłego roku opublikowane w ostatnim czasie przez Google'a. Okazało się, że gigant branży technologicznej jak najbardziej ma duże powody do zadowolenia. W okresie pandemii wiele branż spotkały olbrzymie kłopoty, ale akurat biznesy działające w internecie i na rynku nowych mediów przeżywały swój złoty czas.

Na Rozrywka.Blog informowaliśmy już swego czasu, że beneficjentami zeszłorocznej sytuacji były m.in. Amazon i Netflix. A teraz trzeba do tej listy dopisać również portal YouTube. Należący do Google'a serwis zarobił bowiem na wyświetlanych reklamach ponad 4 mld dolarów więcej niż w 2019 roku, o czym poinformował Music Business Worldwide.

YouTube przez 12 miesięcy wygenerował zysk reklamowy w wysokości 19,78 mld dolarów. Oznacza to zarobek na poziomie 54 mln dziennie.

Zestawienie wyniku za 2020 rok z tymi osiąganymi przez konkurentów serwisu działających w branży muzycznej pokazuje przepaść. Spotify zarobił w analogicznym okresie 7,88 mld dolarów, czyli ponad dwa razy mniej. Wytwórnia Sony może się z kolei pochwalić wynikiem 4,6 mld. Można zauważyć kilka różnych powodów tak doskonałego okresu YouTube'a.

Wprowadzony w wielu krajach świata lockdown sprawił, że czas spędzony w sieci w 2020 roku był zdecydowanie wyższy niż w poprzednich latach. Im więcej czasu spędzaliśmy na oglądaniu filmików dostępnych w serwisie i słuchaliśmy udostępnianej tam muzyki, tym bardziej przyczynialiśmy się do obecnego sukcesu finansowego. YouTube wprowadził ponadto kilka nowych formatów reklamowych, a w listopadzie zmienił regulamin dotyczący relacji między contentem reklamowym a programem YouTube Partner.

Na skutek opisanej przez portal The Verge korekty treści tego typu zaczęły się pojawiać również przed niekomercyjnymi wideo od twórców niedostatecznie popularnych, żeby dołączyć do grona partnerów serwisu streamingowego. Zainteresowanie reklamami w 2020 roku samo w sobie było zresztą większe niż wcześniej. Jak podawał YouTube w grudniowym komunikacie, w ciągu poprzednich 12 miesięcy zamieszczone tam reklamy wygenerowały łącznie ponad 470 mln wyświetleń i „zarobiły” 1,3 mln polubień. Absolutnym liderem pod tym względem było wideo firmy Nike z LeBronem Jamesem w roli głównej.

Większe zarobki YouTube'a przełożyły się do pewnego stopnia na pieniądze generowane przez twórców, na co zwrócił uwagę Maciej Dąbrowski z kanału Z Dupy.

Popularny polski youtuber mogący pochwalić się liczbą 1,5 mln subskrybentów przyznał w facebookowej dyskusji dotyczącej rekordowych przychodów reklamowych YouTube'a, że odczuwa opisywany wzrost na własnej skórze:

Przyznam, że jeszcze nigdy nie miałem takich wzrostów hajsu z adsense jak w 2020.

Redakcja Rozrywka.Blog zgłosiła się do Dąbrowskiego z pytaniem o dalsze szczegóły zwiększonych zysków Z Dvpy, ale do momentu publikacji tego tekstu nie otrzymaliśmy jeszcze odpowiedzi. Nie od dzisiaj wiadomo jednak, że zawód youtubera niekoniecznie pozwala na zarabianie olbrzymich kwot. Od lat narzekają również właściciele praw autorskich. W styczniu YouTube złożył sprawozdanie dla brytyjskiego parlamentu, w którym informował m.in. o łącznej kwocie przeznaczonej dla tych właśnie podmiotów. Okazuje się, że w ciągu całej swojej działalności platforma oddała 12 mld dolarów zarobionych na reklamach i subskrypcjach właścicielom praw do utworów muzycznych. W zestawieniu z zarobkami za sam poprzedni rok ta kwota wydaje się żałośnie mała.

Nie przegap nowych tekstów. Obserwuj serwis Rozrywka.Blog w Google News.