1. SPIDER'S WEB
  2. rozrywka
  3. VOD

Prawie połowa aktywnych widzów Netflix Polska to członkowie pokolenia Y. Ilu z nas wybiera binge-watching?

Netflix z każdym rokiem cieszy się coraz większą liczbą polskich subskrybentów i już na dobre zadomowił się w naszym kraju. Nowe badanie przygotowane przez firmę Nielsen Audience Measurement pokazuje jednak, że do sukcesu platformy w dużej mierze przyczynili się przedstawiciele jednego pokolenia. Na czym oglądają produkcje serwisu?

netflix w polsce

Dziękujemy, że wpadłeś/-aś do nas poczytać o filmach i serialach. Pamiętaj, że możesz znaleźć nas, wpisując adres rozrywka.blog.

Serwis Netflix zadebiutował na polskim gruncie w styczniu 2016 roku i pomimo stosunkowo trudnych początków związanych z ograniczoną biblioteką oraz brakiem polskich wersji językowych ostatecznie ugruntował swoją pozycję jako najważniejsza usługa tego typu. W czerwcu bieżącego roku firma informowała o 880 tys. subskrybentów w naszym kraju. Pobicie granicy miliona użytkowników wydaje się tylko kwestią czasu, ale to nie znaczy, że Netflix nie ma żadnych powodów do dalszego usprawniania swojej aplikacji czy biblioteki.

Niemal za każdym razem po ogłoszeniu większej liczby tytułów przeznaczonych do usunięcia wśród polskich widzów pojawiają się zapowiedzi likwidowania subskrypcji i rychłego upadku serwisu (w ostatnich dniach są szczególnie donośne z racji rekordowej liczby kasowanych hitów). Nowe badanie dotyczące korzystania przez Polaków z treści wideo pokazuje także, że Netflix ma sporo do zrobienia w kwestii dywersyfikacji swoich odbiorców.

Za aż 43 proc. oglądalności Netflix Polska odpowiadają osoby w wieku 25-39 lat.

Powyższe dane oznaczają, że to właśnie przedstawiciele pokolenia Y są zdecydowanie najliczniejszą i najaktywniejszą grupą na platformie. Nie jest to oczywiście nic przesadnie zaskakująco, ale z punkty widzenia firmy z pewnością zdrowsze byłby nieco bardziej wyrównane proporcje. Choć na pewno to młodsze osoby będą tak czy inaczej dominować wśród subskrybentów.

netflix w polsce
Źródło: Nielsen Audience Measurement

Badanie dostarcza oprócz tego nowych informacji na temat skłonności Polaków do binge-watchingu oraz najchętniej wybieranych ekranów. Potwierdzają się choćby doniesienia o spadającej popularności oglądania całego sezonu na jedno podejście. Ogółem na binge-watching decyduje się tylko co dziesiąty widz Netflix Polska. Użytkownicy najchętniej oglądają nowe filmy i seriale na komputerach (45 proc. udziału tego rodzaju ekranu w łącznej oglądalności), a w następnej kolejności na telewizorach (38 proc.), smarfonach (15 proc.) i tabletach (2 proc.). Jak podkreśliła w rozmowie z portalem Wirtualne Media Joanna Kopeć z Nielsena, włączanie Netfliksa jest też czynnością cykliczną:

Oglądany jest z różną intensywnością, częściej w weekendy. Wydaje się to być powiązaną z nowościami, premierami zamieszczanymi w serwisie. Wyraźnie widać to na przykładzie bingewatchingu - nowy, głośny serial będzie powodował, że ten odsetek osób, które nie mogą się oprzeć by za jednym razem obejrzeć jak najwięcej wzrośnie – zaznaczyła Kopeć, wskazując na 43 proc. wzrost oglądalności serwisu VOD w weekendy.