1. Rozrywka
  2. Filmy

Rosja pozazdrościła USA i też kręci film w kosmosie. Zamiast Cruise'a, na orbitę wyślą kobietę

Rosjanie ogłosili, że mają w planach nakręcić film w kosmosie. Wcześniej takie plany zdradzili amerykańscy filmowcy. Kto pierwszy tego dokona?

06.11.2020
21:59
rosja usa kosmos film wyzwanie iss

Choć okres zimnej wojny już dawno za nami, rywalizacja między Stanami Zjednoczonymi a Rosją trwa w najlepsze. Tym razem oba mocarstwa ścigają się o to, kto pierwszy nakręci film w kosmosie. Amerykanie chcą w tym celu wysłać na orbitę Toma Cruise'a, a Rosjanie właśnie ogłosili casting na kandydatkę do roli głównej. Tak, tak, kandydatkę — bo w rolę główną wcieli się kobieta.

„My nie szukamy tylko aktorki. Szukamy superbohaterki”

Rosyjski „Pierwyj Kanał” i agencja kosmiczna Roskosmos ogłosiły nietypowy casting. Rosjanie poszukują idealnej kandydatki do głównej roli w filmie, który zostanie częściowo zostanie nakręcony na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej:

Przede wszystkim szukamy profesjonalnych aktorek, ale jesteśmy również otwarci na uzdolnione kandydatki, które będą mogły konkurować z zawodowymi aktorkami. To szansa, żeby spełnić romantyczne marzenie i udać się do gwiazd, a jednocześnie samej stać się wielką międzynarodową gwiazdą

— mówi Konstantin Ernst, Dyrektor Generalny rosyjskiego „Channel One”.

To nie będzie science-fiction a raczej bardzo realistyczne ukazanie tego, co może się wydarzyć w najbliższej przyszłości

— dodaje Ernst, zapytany o fabułę filmu.

To swego rodzaju kosmiczny eksperyment. Wyłoniona w castingu kandydatka zostanie profesjonalnie przeszkolona i zostanie pełnoprawną członkinią załogi

— dodaje Dmitrij Rogozin, dyrektor agencji Roscosmos.

To dla naszej ekipy trudne wyzwanie. My nie szukamy tylko aktorki, ale przede wszystkim superbohaterki

— podsumowuje Alexey Trotsyuk, producent ze studia „Yellow, Black and White”.

Kilometr w 3,5 minuty i inne kosmiczne wymagania

Jakie wymagania powinna spełnić główna bohaterka filmu? Przede wszystkim kandydatka ma mieć obywatelstwo rosyjskie, a jej wiek musi mieścić się w przedziale 25-45 lat. Aktorka musi znać języki obce, mieć czystą kartotekę (orzeczenie o niekaralności) i móc pochwalić się dyplomem wyższej uczelni.

Kobieta powinna cieszyć się dobrą kondycją psychiczną i fizyczną (jednym z koniecznych wymogów jest zdolność pokonania odległości 1000 metrów w maksymalnym czasie 3,5 minut i pływania bez przerwy przez 20 minut). Na stronie kanału nie brakuje również szczegółowych danych na temat wagi (między 50 a 75 kg) i wzrostu (do 180 cm), a także... obwodu klatki piersiowej, długości stopy i „maksymalnej szerokości bioder w pozycji siedzącej”.

Kto pierwszy dotrze z kamerą na ISS? Ostra rywalizacja między Rosją a USA

Casting ma zakończyć się na początku przyszłego roku. Pod koniec stycznia „Pierwyj Kanał” wyśle Roscosmosowi 30 nazwisk wyłonionych finalistek: 15 zakwalifikowanych kandydatek oraz drugie tyle „rezerwowych”.

Następnie specjalna komisja złożona m.in. z medyków oceni kondycję finalistek, a te, które pomyślnie przejdą badania, zostaną przyjęte na trzymiesięczne szkolenie teoretyczne, a w dalszej kolejności — ćwiczenia praktyczne, również trwające 3 miesiące. Ostatni etap zakończy się wyłonieniem dwóch kobiet — laureatki i aktorki rezerwowej. To właśnie jedna z nich poleci na 10-dniową misję na ISS, gdzie powstaną zdjęcia do „Wzywania”.

Zgodnie z tym, co zapowiadają Rosjanie, zdjęcia na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej miałyby być realizowane już jesienią 2021 roku. Co ciekawe, mniej więcej w tym samym czasie, bo w październiku przyszłego roku na ISS mają odbywać się zdjęcia do amerykańskiego filmu z Tomem Cruise'em w roli głównej. Przypadek? Nie sądzę.

Zobacz komentarze