1. SPIDER'S WEB
  2. rozrywka
  3. VOD

W ciągu miesiąca HBO Max urosło bardziej niż Netflix przez kwartał

HBO Max liczba uzytkownikow

HBO Max zasubskrybowało już ponad 4 mln osób w Stanach Zjednoczonych. Stało się to w ciągu zaledwie miesiąca, bo platforma wystartowała pod koniec maja, a włodarze firmy poinformowali o liczbie użytkowników serwisu wraz z raportem na koniec drugiego kwartału 2020 roku.

Dziękujemy, że wpadłeś/-aś do nas poczytać o filmach i serialach. Pamiętaj, że możesz znaleźć nas, wpisując adres rozrywka.blog.

HBO Max pojawiło się na rynku platform VOD dokładnie 27 maja 2020 roku. Start serwisu poprzedziła szeroko zakrojona akcja promocyjna i co chwilę otrzymywaliśmy nowe informacje, na temat tego, co będziemy mogli w nim zobaczyć. A oferta okazała się bardzo interesująca. Znalazły się w niej znane hity filmowe i serialowe („Przyjaciele”, kolekcja filmów z katalogu The Criterion Collection) i produkcje oryginalne („Love Life”, nowa wersja „Zwariowanych melodii”).

Cena miesięcznej subskrypcji nie jest zbyt atrakcyjna, bo wynosi aż 15 dolarów (ok. 60 zł).

Tyle samo w Stanach Zjednoczonych trzeba zapłacić za dostęp do HBO. Z tego powodu wiele osób z dostępem do kablowej telewizji, bez dodatkowych kosztów, zostało użytkownikami HBO Max. Jak informuje portal The Hollywood Reporter łącznie z nimi platforma ma już 4,1 mln subskrybentów. Jak łatwo policzyć, stało się to w przeciągu miesiąca funkcjonowania serwisu.

Okazuje się jednak, że to dopiero początek. Jak podano w kwartalnym rozliczeniu firmy, jej włodarze do 2025 roku chcą zdobyć 50-55 mln użytkowników w Stanach Zjednoczonych. Jest to cel ambitny, ale czy możliwy do osiągnięcia?

Na wynik platformy z pewnością wpłynął pewien czynnik zewnętrzny.

Najważniejszym z nich jest oczywiście pandemia koronawirusa. Zmuszeni do siedzenia w domach ludzie chętnie korzystają z usług oferowanych przez platformy VOD. Świadczą o tym chociażby rekordowe wyniki na giełdzie Netfliksa i Amazona. Pierwszy z wymienionych serwisów zaliczył też wyjątkowo duży wzrost popularności.

Jak podawał Netflix w swoim ostatnim raporcie kwartalnym, w ciągu minionych trzech miesięcy liczba użytkowników serwisu na całym świecie wzrosła o ponad 10 mln. Z platformy korzysta więc łącznie niemal 193 mln osób. Z tego 72,9 mln to mieszkańcy Stanów Zjednoczonych.

Jeśli jednak popatrzymy na to, ile Netfliksowi przybyło użytkowników z USA w ciągu minionego kwartału, nie będzie to zbyt duża liczba. Wynosi bowiem zaledwie 2,9 mln subskrybentów, czyli o 1,2 mln mniej niż w jeden miesiąc zyskało HBO Max.