1. SPIDER'S WEB
  2. rozrywka
  3. VOD

TVN i Polsat stworzą wspólną platformę VOD. W ofercie polskie filmy, seriale, transmisje sportowe i więcej

VOD Polsat TVN

To, że na rynku usług VOD już od jakiegoś czasu jest ciasno i trudno nadążyć za nowościami ze wszystkich serwisów, nie przeszkadza w tworzeniu nowych platform. Kolejny tego typu projekt powstaje właśnie w ramach współpracy TVN Discovery Polska i Cyfrowego Polsatu.

Jak donosi portal Wirtualne Media, TVN Discovery Polska i Cyfrowy Polsat złożyły wniosek do Komisji Europejskiej z prośbą o zgodę na stworzenie platformy VOD. Ma być to bowiem projekt o wymiarze europejskim, z którego będzie można korzystać nie tylko w Polsce, ale również w innych krajach członkowskich. Według podanych informacji w ofercie nowego serwisu mają się znaleźć rodzime filmy, seriale, dokumenty i transmisje sportowe od obu nadawców, a także treści oryginalne i zakupione od nadawców zewnętrznych.

Pierwsze doniesienia na temat platformy VOD TVN i Polsatu pojawiły się w październiku 2019 roku.

Zgodnie z informacjami podanymi przez Wirtualne Media wtedy to obaj nadawcy podpisali umowę joint venture w sprawie utworzenia wspólnego serwisu. Miał on zostać uruchomiony po zgodzie regulatora na utworzenie wspólnej firmy. Wszystkie dokumenty udało się jednak złożyć dopiero pod koniec ubiegłego tygodnia.

Wciąż nie wiadomo, kiedy platforma miałaby wystartować, ani pod jaką marką miałaby działać. Pewnym można być, że będzie ona niezależna finansowo. Obaj nadawcy mają zapewnić po maksymalnie 30 mln zł początkowego finansowania.

Warto zauważyć, że zarówno TVN jak i Polsat mają już własne platformy VOD.

Użytkowników przyzwyczajonych do korzystania z Playera i Ipli uspokajamy. Serwisy wciąż będą funkcjonować, jednakże w komunikacie z zeszłego roku poinformowano, że ich nowy kształt zostanie dopiero określony.

Wygląda więc na to, że rynek VOD w naszym kraju wciąż jest atrakcyjny dla nadawców. Jeszcze chwilę temu nie było to tak jasne, bo od 1 lipca 2020 roku obowiązują przepisy, wedle których podmioty tego typu będą działające na terenie naszego kraju będą musiały odprowadzać podatek w wysokości 1,5 proc. od sumy opłat składanych przez subskrybentów lub 1,5 proc. łącznych wpływów reklamowych na rzecz PISF-u. Według wstępnych szacunków budżet Instytutu miałby z tego względu zwiększyć się o 15 mln zł w tym roku i co najmniej 20 mln zł w nadchodzących latach.