1. SPIDER'S WEB
  2. rozrywka
  3. Dzieje się
  4. Media

HBO Polska dołącza do firm wspierających LGBT. Kolejne groźby bojkotu nie robią na nikim wrażenia

hbo go lgbt

Trwająca kampania prezydencka sprawiła, że temat LGBT powrócił na pierwsze strony gazet i zdominował nagłówki w internecie. Wsparcie osobom nieheteronormatywnym postanowili okazać firmy CD Projekt RED i Netflix, a właśnie dołączyło do nich HBO Polska. Stacja opublikowała z tej okazji specjalny filmik.

Ostatnie dni upłynęły wielu Polakom na dyskusjach związanych ze środowiskiem LGBT+, a wszystko za sprawą padających z ust prominentnych polityków prawicy głosów, że „to nie są ludzie, a ideologia”. Absurdalność poglądu o istnieniu ideologii niewyznawanej przez ludzi jest oczywista, ale podobne stwierdzenia zaczęły coraz mocniej przypominać absolutną dehumanizację mniejszości, którą doskonale znamy z ciemnych kart historii ludzkości.

Dlatego przed takim stawianiem sprawy zaprotestowały środowiska naukowe, a rozmaici celebryci, gwiazdy i dziennikarze wyrazili swoje wsparcie dla osób nieheteronormatywnych. Na publiczne gesty w tej sprawie zdecydowały się też firmy istotne z punktu widzenia rodzimej popkultury. Najpierw gwałtowne poruszenie w polskim internecie wywołała zmiana loga CD Projekt RED na takie z kolorami tęczy, a ostatnio na listę przeciwników prawicy trafił też Netflix. W kierunku obu podmiotów błyskawiczne potoczyły się krytyczne komentarze i groźby usunięcia subskrypcji. Nie inaczej jest również w przypadku HBO Polska.

Firma opublikowała promocyjne wideo „Świętujmy równość” i pokazała logo HBO GO w kolorach tęczy.

Trwający nieco ponad półtorej minuty materiał pokazuje historię chłopaka mającego trudność z odnalezieniem się w nieakceptującym go środowisku. Pocieszenie znajduje jednak w trakcie seansów rozmaitych produkcji HBO (m.in. seriali „Gra o tron” i „Euforia”), gdzie widzi bohaterów mierzących się z podobnymi wyzwaniami i dających dowód, że miłość przybiera różne formy. Wideo namawia, by świętować naszą różnorodność i równość oraz nie udawać przed światem kogoś, kim nie jesteśmy.

Oczywiście pod opublikowanym przez HBO Polska wideo już pojawiły się pierwsze komentarze mówiące o upolitycznieniu działań firmy i zapowiadające rezygnację z posiadanej subskrypcji. Wydaje się jednak wątpliwe, żeby tego typu groźby miały zmienić strategię firmy. Zwłaszcza, że sam film jest nadawany w języku angielskim i nie ma trafić tylko do polskich fanów stacji.