1. SPIDER'S WEB
  2. rozrywka
  3. Dzieje się
  4. TV

W reklamie Durexa pojawiła się homoseksualna para. TVP nie wyemituje tego spotu

Durex zrobił spot z parą jednopłciową. TVP odmówiło emisji

Durex zorganizował kampanię „Głośni w łóżku”. W jej ramach powstała reklama, w której występuje para jednopłciowa. Znani dobrze internautom Jakub i Dawid uznali, że jest to przełomowy moment. TVP natomiast zdecydowało, że to szkodliwe dla młodych widzów i spotu nie wyemituje.

Dziękujemy, że wpadłeś/-aś do nas poczytać o muzyce, filmach i serialach. Pamiętaj, że możesz znaleźć nas, wpisując adres rozrywka.blog.

Odkąd na czele naszego państwa stanął PiS, regularnie robi się głośno o mediach publicznych i to nie w kontekście, jakiego byśmy sobie życzyli. A to politycy przekażą na nie 2 mld zł, a to władze Trójki zdecydują o unieważnieniu głosowania słuchaczy, a to TVP wyemituje dokument o pedofilii wśród celebrytów, opierając się jedynie na pomówieniach. Ba, nawet kiedy w szczytnym celu telewizja stworzy program edukacyjny z myślą o siedzących w domu dzieciach, jest on krytykowany za niskie walory, nomen omen, edukacyjne.

Powodem jest jego homofobiczny przekaz. Reportaż miał pokazać mroczną stronę środowiska LGBT+ z różnymi spiskami i przekrętami na czele. Zamiast tego okazał się bezpodstawnym atakiem na osoby nieheteronormatywne. Działać postanowiła Kampania Przeciw Homofobii i wniosła pozew przeciwko nadawcy. Wyrok nie jest jeszcze prawomocny i czekamy na reakcję telewizji.

Ataki na środowisko LGBT+ nie są w historii stacji czymś niespotykanym i wydaje się, że włodarze TVP są głusi na wszelkie logiczne i równościowe argumentu. Znowu dano temu wyraz, tym razem za sprawą nowej reklamy produktów firmy Durex. Marka przygotowała całą kampanię pod nazwą „Głośni w łóżku”, która ma zachęcić pary do dzielenia się swoimi potrzebami i słuchaniu drugiej połówki.

Kampania „Głośni w łóżku” ruszyła w Międzynarodowy Dzień Seksu, czyli 7 czerwca.

W jej ramach powstała reklama, w której zobaczymy cztery różne pary rozmawiające o swoich preferencjach seksualnych. Jedną z nich tworzą znani z sieci Jakub Kwieciński i Dawid Mycek. Umieścili oni spot na swoim Facebooku z podpisem:

Przełomowy moment - właśnie powstała pierwsza, polska reklama telewizyjna z parą nieheteronormatywną. Spot jest częścią nowej kampanii marki Durex, która startuje dzisiaj. Wielkie brawa dla firmy za pomysł, odwagę i dziękujemy za zaproszenie do projektu. Także od dzisiaj będziemy się namiętnie tulić także w prasie, na bilbordach i w telewizji. I kto by pomyślał, że prezerwatywy będą tworzyły historię naszego kraju?

P.S. A zgadnijcie, która telewizja odmówiła emisji reklamy?

Zgodnie z informacjami podanymi przez Wirtualne Media emisji tego spotu odmówiło biuro reklamy Telewizji Polskiej. TVP uważa bowiem, że ukazanie pary jednopłciowej jest rzeczą szkodliwą dla młodych. Swoją decyzję nadawca uzasadnia ustępem z art. 18 ustawy o radiofonii i telewizji:

Audycje lub inne przekazy, zawierające sceny lub treści mogące mieć negatywny wpływ na prawidłowy fizyczny, psychiczny lub moralny rozwój małoletnich, inne niż te, o których mowa w ust. 4, mogą być rozpowszechniane wyłącznie w godzinach od 23 do 6.

Nie jest to pierwszy raz, kiedy TVP odmawia emisji reklamy.

Nie po drodze z linią programową stacji była chociażby kampania „Polska to chory kraj”, a spot z kampanii #StopMowieNienawiści mógł naruszać ustawę o radiofonii i telewizji. Przykłady podobnego podejścia publicznego nadawcy można mnożyć jeszcze długo.