1. SPIDER'S WEB
  2. rozrywka
  3. Filmy

Znamy zdobywców antynagród Węże 2020. Michał Milowicz i „Futro z misia” największymi zwycięzcami

węże 2020

Węże to polski odpowiednich hollywoodzkich Złotych Malin. W tym roku o statuetki za najgorsze występy, najbardziej żenujące sceny i plakaty oraz najsłabsze elementy filmowe zażarcie walczyło kilka produkcji, w tym „Miszmasz, czyli Kogel Mogel 3”, „Diablo. Wyścig o wszystko” i „Futro z misia”. Kto zwyciężył?

Symboliczne statuetki Węży zostały w tym roku przyznane już po raz dziewiąty. Grupa dziennikarzy, aktorów i satyryków nagrała prywatne filmiki, w trakcie których ogłoszono najnowszych zwycięzców polskich antynagród filmowych.

Największym faworytem do zgarnięcia Węży był „Miszmasz, czyli Kogel Mogel 3”, czyli film z aż jedenastoma nominacjami. Ostatecznie produkcja triumfowała jednak tylko w jednej kategorii, bo została uznana najgorszym sequelem zeszłego sezonu filmowego. Znacznie więcej zainteresowania ze strony konkursowego jury spłynęło za to na „Futro z misia”. Produkcja wyreżyserowana przez Kacpra Anuszewskiego i Michała Milowicza zgarnęła aż cztery Węże, w tym Wielkiego Węża, dołączając w ten sposób do zeszłorocznego triumfatora. Powrót do estetyki kultowych polskich komedii kryminalnych nie okazał się więc udany. Pełną listę laureatów znajdziecie zaś poniżej.

Węże 2020 – wyniki 9. edycji plebiscytu:

Wielki Wąż 2020:

  • Diablo. Wyścig o wszystko (reż. Michał Otłowski, Daniel Markowicz; prod. Daniel Markowicz) za cudownie nieudolną wariację na „Szybkich i wściekłych” i namówienie kilku dobrych aktorów, by zagrali tak źle jak tylko potrafią.
  • Futro z misia (reż. Kacper Anuszewski, Michał Milowicz; prod. Anna Siergiej, Michał Milowicz) za cudowną wycieczkę w filmową przeszłość, gdy żarty były przaśne, a fabuły obciachowe.
  • Jak poślubić milionera? (reż. Filip Zylber; prod. Ryszard Sibilski, Magdalena Cieślak, Magdalena Jaworska, Małgorzata Retei) za opowieść tak sztampową i stereotypową, że bardziej byłoby naprawdę trudniej.
  • Miszmasz czyli Kogel Mogel 3 (reż. Kordian Piwowarski; prod. Tadeusz Lampka, Ilona Łepkowska) za popsucie filmowej legendy i wzorzec złej kontynuacji po latach przerwy.
  • Sługi Wojny (reż. Mariusz Gawryś; prod. Włodzimierz Niderhaus) za kino sensacyjne pozbawione sensacji. I sequel, którego nikt nie chciał, ani nie potrzebował (no może poza jego twórcą).

Najgorsza reżyseria:

  • Kacper Anuszewski (Serce do walki)
  • Kacper Anuszewski, Michał Milowicz (Futro z misia)
  • Mariusz Gawryś (Sługi wojny)
  • Michał Otłowski, Daniel Markowicz (Diablo. Wyścig o wszystko)
  • Kordian Piwowarski (Miszmasz czyli Kogel Mogel 3)

Najgorszy scenariusz:

  • Paweł Bilski, Olaf Lubaszenko, Michał Milowicz, Kacper Anuszewski (Futro z misia)
  • Mariusz Gawryś, Maciej Strzembosz (Sługi wojny)
  • Ilona Łepkowska (Miszmasz czyli Kogel Mogel 3)
  • Daniel Markowski, Michał Otłowski (Diablo. Wyścig o wszystko)
  • Karolina Szymczyk-Majchrzak (Jak poślubić milionera?)

Najgorszy sequel, prequel, remake:

  • Kobiety Mafii 2 (reż. i prod. Patryk Vega)
  • Miszmasz czyli Kogel Mogel 3 (reż. Kordian Piwowarski; prod. Tadeusz Lampka, Ilona Łepkowska)
  • Sługi wojny (reż. Mariusz Gawryś; prod. Włodzimierz Niderhaus)

Najgorsza rola męska:

  • Piotr Adamczyk (Kobiety Mafii 2)
  • Michał Milowicz (Futro z misia)
  • Mikołaj Roznerski (Diablo. Wyścig o wszystko)
  • Mikołaj Roznerski (Fighter)
  • Przemysław Sadowski (Futro z misia)

Najgorsza rola żeńska:

  • Grażyna Błęcka-Kolska (Miszmasz czyli Kogel Mogel 3)
  • Małgorzata Foremniak (Jak poślubić milionera?)
  • Roma Gąsiorowska (Całe szczęście)
  • Ewa Kasprzyk (Miszmasz czyli Kogel Mogel 3)
  • Karolina Szymczak (Diablo. Wyścig o wszystko)

Najgorszy duet na ekranie:

  • Maciej Maleńczuk/wino (Solid Gold)
  • Michał Milowicz/Przemysław Sadowski (Futro z misia)
  • Aleksandra Popławska/Otar Saralidze (Kobiety mafii 2)
  • Katarzyna Skrzynecka/Maciej Zakościelny (Miszmasz czyli Kogel Mogel 3)
  • Karolina Szymczak/Tomasz Włosok (Diablo. Wyścig o wszystko)

Występ poniżej talentu:

  • Janusz Chabior (Kobiety mafii 2)
  • Maciej Maleńczuk (Solid Gold)
  • Cezary Pazura (Diablo. Wyścig o wszystko)
  • Zdzisław Wardejn (Miszmasz czyli Kogel Mogel 3)
  • Wiktor Zborowski (Miszmasz czyli Kogel Mogel 3)

Najbardziej żenująca scena:

  • Goły tyłek Daniela Olbychskiego (Polityka)
  • Małgorzata Foremniak wykładająca jak podrywać milionerów (Jak poślubić milionera?)
  • Dawid Ogrodnik z pluszowym zającem (Ciemno, prawie noc)
  • Piesek liżący penisa (Miszmasz czyli Kogel Mogel 3)
  • Katarzyna Warnke udzielająca wywiadu – „Dziewczyny, zrywamy pajęczyny” (Kobiety Mafii 2)

Najgorszy teledysk okołofilmowy:

  • Bezczel – Żyć aż do bólu (Proceder) reżyser nieznany
  • Pectus ft. Kasia Cerekwicka – Głowę noś do góry (Jak poślubić milionera?) reżyser: Marcin Martinez Swystun
  • Ania Rusowicz i Sławek Uniatowski – Szukaj mnie (Misz Masz czyli Kogel Mogel 3) reżyser nieznany
  • Sobota ft. Kabe – 6 rano (Kobiety Mafii 2) reżyser: Wini
  • Mateusz Ziółko i Tabb – Legiony (Legiony) reżyser Alan Kępski

Najgorszy plakat:

  • Całe szczęście (prod. Tomasz Blachnicki, Anna Wiśniewska-Gill; dystr. Next Film)
  • Diablo. Wyścig o wszystko (prod. Daniel Markowicz; dystr. Kino Świat)
  • Fighter (prod. Małgorzata Domin, Dominika Mandla; dystr. Kino Świat)
  • Futro z misia (prod. Anna Siergiej, Michał Milowicz; dystr. Monolith Films)
  • Serce do walki (prod. Kacper Anuszewski; dystr. Kino Świat)

Najgorszy przekład tytułu zagranicznego:

  • Dogonić marzenia – org. Ride Like a Girl (dystr. Mayfly)
  • Impostor – org. The Hole in the Ground (dystr. M2)
  • Królowe zbrodni – org. The Kitchen (dystr. Warner Bros)
  • Młody geniusz i kłopotliwe wynalazki – org. Gaston Lagaffe (dystr. Kino Świat)
  • Na zawsze razem – org. Amanda (dystr. Best Film)