1. SPIDER'S WEB
  2. rozrywka
  3. Seriale

Reklamy mogą zabić Netfliksa. Jeśli serwis je wprowadzi, to jedna czwarta użytkowników anuluje subskrypcję

Netflix reklamy

Gdy Netflix zaczął testować reklamy, część użytkowników obawiała się, że przerywniki wejdą do serwisu na stałe. Jeśli platforma zdecyduje się na taki krok, to skutki mogą być naprawdę przykre. Z abonamentu może zrezygnować co czwarta osoba.

Jedną z głównych zalet większości serwisów VoD jest brak jakichkolwiek reklam. Ulubione seriale nie są przerywane żadnymi materiałami promującymi. Nic nie pojawia się także pomiędzy kolejnymi odcinkami, więc bez najmniejszej przeszkody możemy oddać się binge-watchingowi. W ten sposób wszyscy są zadowoleni.

Jednak Netflix zastanawia się nad zmianą tego stanu rzeczy.

Jakiś czas temu platforma postanowiła na próbę wyświetlać reklamy pomiędzy odcinkami seriali. Eksperyment nie objął jednak wszystkich subskrybentów serwisu, a materiały promowały wyłącznie oryginalne produkcje serwisu. Wielu abonentów nie było jednak zachwyconych takim posunięciem. Pojawiło się także prawdopodobieństwo tego, że reklamy na stałe pojawią się na Netfliksie. Niektórzy oczami wyobraźni widzieli także, jak klipy promujące kolejne oryginalne produkcje poszerzają się o wideo dotyczące proszków do prania i promocji w supermarketach.

To jak na razie jedynie czarnowidztwo, bo serwis nie poinformował o żadnych planach odnośnie permanentnego wprowadzenia reklam. Jeśli jednak włodarze giganta VoD faktycznie rozważają taki krok, to muszą liczyć się ze sprzeciwem ze strony swoich abonentów. Wówczas może nawet dojść do masowego opuszczania serwisu.

Netflix reklamy

Subskrypcję anulować może niemal jedna czwarta użytkowników.

Indiewire.com przytacza badania przeprowadzone przez Hub. Ponad 1600 osób w wieku 16-74 lata zostało zapytanych o reakcję na wprowadzenie przez Netfliksa stałych reklam. 23 proc. ankietowanych wskazało na przestanie korzystania z usług serwisu, a za utrzymaniem abonamentu opowiedziało się 41 proc. respondentów. Z kolei gdyby platforma wprowadziła reklamy i jednocześnie obniżyła miesięczną subskrypcję o 3 dolary, to swoje konta zlikwidowałoby 16 proc. przebadanych.

To i tak bardzo duża strata, którą boleśnie odczuje nawet taki multimiliardowy gigant jak Netflix. Nie zdziwię się jednak, jeśli serwis zdecyduje się na dodanie króciutkich informacji na temat swoich nowości w przypadku dłuższego oglądania jakichś produkcji. Platforma może wówczas pójść drogą Hulu i wprowadzić osobną stawkę abonamentu dla wersji wolnej od wszelkich reklam.