1. SPIDER'S WEB
  2. rozrywka
  3. Muzyka

Spotify się nie zatrzymuje. Serwis zdobył miliony nowych użytkowników

spotify wyniki finansowe liczba uzytkownikow

Spotify, chociaż od kilku lat konkuruje z Apple’em, nie zatrzymuje się. Firma chwali się pozyskaniem kolejnych 8 mln użytkowników.

Najnowsze wyniki Spotify za 2 kwartał 2018 roku mogą być dla firmy powodem do zadowolenia. Udało się ponownie zwiększyć bazę subskrybentów, w tym tych korzystających z usługi w wersji premium. Zasługą są abonamenty rodzinne.

Za muzykę w ramach Spotify płaci już 83 mln osób.

Spotify od ostatnich wyników finansowych publikowanych w maju pozyskało kolejne 8 mln użytkowników płatnej wersji usługi, co przekłada się na 30 proc. wzrost. Spełniło tym samym oczekiwania inwestorów, i to nawet te najbardziej wygórowane, dobijając do poziomu 83 mln osób płacących za streaming.

W przypadku usługi w wersji darmowej wynik był jeszcze lepszy, a wzrost wyniósł ok. 40 proc. Łącznie firma ma już 180 mln użytkowników. Duża zasługa w tym planów rodzinnych, które umożliwiają korzystanie ze Spotify nawet kilku osobom w ramach mniejszej łącznej opłaty.

Oprócz tego w Stanach Zjednoczonych pojawiła się promocja, w ramach której klienci mogli wykupić jednocześnie dostęp do Spotify i usługi VOD o nazwie Hulu. Wcześniej mogli skorzystać z tego studenci, ale rozszerzono dostęp dla wszystkich osób z regionu, gdzie Hulu jest dostępne.

Większa liczba użytkowników przełożyła się na wzrost przychodów.

W ujęciu procentowym nie był on jednak już tak spektakularny, jak w przypadku liczby użytkowników. Przychody poszły w górę o 12 proc. do poziomu 1,27 mld euro w porównaniu do 1,14 mld euro  poprzednim kwartale, z czego 123 mln euro to przychody z reklam. Niestety po raz kolejny Spotify nie udało się wykazać zysków.

Chociaż firma stale powiększa bazę odbiorców - zarówno płatnej, jak i bezpłatnej wersji - i ma coraz większe przychody, to przynosi straty. Strata operacyjna w ostatnim kwartale wyniosła 90 mln euro. Z kolei straty w ogóle to poziom aż 394 mln euro. To aż dwukrotnie więcej niż w poprzednim kwartale.

Spotify przy okazji wykazało, że wykazało mniejsze wzrosty, niż zakładano w Europie pod względem liczby nowych użytkowników. Winowajcy można doszukiwać się w nowych przepisach związanych z RODO.