1. SPIDER'S WEB
  2. rozrywka
  3. Seriale

Netflix zapłaci 1000 zł niektórym użytkownikom. Wystarczy wziąć udział w badaniach

netflix 1000 zł

Zaproszą cię, zapewne nakarmią, zapytają, co ci się podoba w ich usłudze, a co nie. No i zapłacą ci za to niebagatelną kwotę 1000 zł. Netflix szykuje się do badań fokusowych w naszym kraju. 

Wybrani użytkownicy Netfliksa otrzymali dość zaskakującego maila na swoje skrzynki pocztowe. Niestety, nie otrzymał go nikt z zespołu Spider’s Web ani z mojego najbliższego otoczenia, jednak osobne doniesienia o tym na łamach INNPoland.pl i Next Gazeta.pl zdają się potwierdzać, że nie jest to plotka. Netflix organizuje badania rynkowe na swój temat i będzie je realizował w Warszawie.

Badanie ma dotyczyć przeanalizowania tego, czym się kierujemy wybierając treści do oglądania w usłudze. Pierwszy etap jest realizowany online i wymaga odpowiedzenia na kilka prostych pytań. Udzielone odpowiedzi zdecydują o selekcji osób, które zostaną zaproszone na drugą część badania, które odbędzie się w dniach 12-15 maja w Warszawie.

Za co Netflix zapłaci swoim użytkownikom 1000 zł?

Tego dokładnie nie wiemy. Zapytaliśmy nawet o to agencję PR-ową obsługującą usługę w Polsce, ta jednak nie mogła udzielić dalszych informacji. Domyślamy się jednak celów tego spotkania. Wygląda ono bowiem na typowe badanie fokusowe.

A więc takie mające na celu zbieranie od klientów informacji zwrotnych celem zbadania ich opinii o firmie i jej działaniach. Prawdopodobnie, co sugerują maile, ze szczególnym naciskiem na ekspozycję seriali i filmów Netfliksa, zarówno w interfejsie usługi, jak i na zewnątrz – w reklamach i innych publikacjach. Choć to oczywiście wyłącznie nasze domysły.

Badania fokusowe to częsta praktyka firm prowadzących w zasadzie działalność o dowolnym charakterze. Nie wiemy jednak, czy to pierwsze tego typu badanie w Polsce, czy któreś z kolei. Cieszy nas jednak fakt, że głos rodzimych użytkowników jest dla usługi istotny w planowaniu jej dalszego rozwoju.