1. SPIDER'S WEB
  2. rozrywka
  3. TV

Kuchenne rewolucje, Milionerzy i Na Wspólnej - stary, sprawdzony przepis TVN-u na wysoką oglądalność

Milionerzy TVN oglądalność kwiecień

Wiemy już jakie kanały najchętniej oglądali Polacy w ciągu ostatniego miesiąca. Liderem wśród rodzimych nadawców okazał się TVN. W najważniejszej grupie docelowej stacja osiągała niemal wyniki równe oglądalności dwóch pierwszych kanałów TVP.

Niby każdy twierdzi, że telewizji już nie ogląda, a tu proszę – wyniki są naprawdę imponujące. Nielsen Audience Measurement opublikował dane dotyczące poziomu oglądalności poszczególnych stacji i grup telewizyjnych. W komunikatach prasowych widać, że jeden nadawca ma sporą przewagę nad konkurencją.

Najpopularniejszym kanałem okazał się TVN.

W kwietniu stacja zdominowała gusta ogólnej grupy odbiorców (powyżej 4. roku życia). W najlepszym antenowym czasie, czyli od 18 do 23 oraz od 19 do 23, TVN uzyskał odpowiednio 11,5 proc. oraz 11,7 proc. wszystkich telewidzów. Na drugim miejscu uplasowała się TVP1, której wyniki to 11,2 proc. oraz 10,85 proc.

TVN we wskazanym czasie może pochwalić się największą oglądalnością w przedziale wiekowym 16-49, a więc najatrakcyjniejszym dla reklamodawców. I tak - 14,2 proc. oraz 14,6 proc. wszystkich odbiorców w prime time wybiera właśnie ten kanał. Wieczorne pasma nie są tak popularne w Telewizji Polskiej, której dwie pierwsze stacje osiągnęły łącznie 15,5 proc. oraz 16 proc., z przewagą po stronie TVP2.

Kuchenne rewolucje TVN oglądalność kwiecień

Na tak wysoką oglądalność złożyło się kilka programów. Fakty, które cieszą się widownią na poziomie średnio 2,5 mln, pozostają najpopularniejszym serwisem informacyjnym. Podobną liczbę odbiorców gromadzą Kuchenne rewolucje, co przekłada się na ponad 26 proc. grupy w wieku 16-49 lat. Niemal 20% telewidzów w tym przedziale wiekowym śledzi Milionerów, a dużą popularnością cieszą się również seriale Na Wspólnej oraz Diagnoza.

Z kolei na drugim biegunie znajduje się Hipnoza. Program zbiera fatalne recenzje i notuje stałe spadki oglądalności. Pierwszy odcinek obejrzało 1,6 mln widzów, jednak obecnie show Chajzera śledzi trzykrotnie mniej odbiorców. To drastyczna różnica, zwłaszcza dla produkcji emitowanej w niedzielę o 20:00. Ciężko zakładać, że Hipnoza utrzyma się w ramówce na przyszły sezon.

Triumf święci także cała grupa TVN.

Na ten konglomerat składają się m.in. TVN Turbo, HGTV Home & Garden czy TTV. Wszystkie te stacje zanotowały wzrost oglądalności, choć najlepszym wynikiem (wzrost o 41 proc. względem poprzedniego okresu) może pochwalić się ta ostatnia. Ogółem grupa TVN przyciąga niecałe 25 proc. odbiorców z najbardziej pożądanej grupy wiekowej. Przewaga nad grupą Polsat nie jest jednak pewna, bowiem wynosi zaledwie 0,02 proc. To właśnie ten podmiot przykuwa najwięcej uwagi w paśmie 18-23, choć w godzinach 19-23 lepszy znów okazuje się TVN.