1. SPIDER'S WEB
  2. rozrywka
  3. YouTube

Jak wygląda życie influencerów? Na to pytanie odpowiedzą nam Abstrachuje

Wystartował Lykke – nowy kanał na YouTubie należący do grupy Abstra. Tym razem chłopaki wraz z kilkoma znajomymi postanowili opowiedzieć co nieco o psychologii i (nie tylko) swoim życiu. Nowa seria ma skupiać się na różnych aspektach życia celebrytów.

Lykke - nowy kanał Abstra, w którym poznamy bliżej różnych influencerów

Po zakończeniu partnerstwa z LifeTube Robert Pasut, Cezary Jóźwik i Rafał Masny wciąż rozszerzają swoją działalność. Decyzję o opuszczeniu sieci MCN tłumaczyli chęcią rozwoju marki i profesjonalizacji działań. Jest więc nowy kanał, a na nim pierwszy film – Czy chcesz być popularny? Chłopaki przedstawiają w nim nieprzyjemności związane z rozpoznawalnością z ich własnej perspektywy.

Sam pomysł na pierwszy film Lykke jest przede wszystkim odważny.

Twórcy grupy Abstra opowiadają o prywatnych sprawach i doświadczeniach, które dla części subskrybentów ich kanałów mogą się wydać niemalże szokujące. Dzielenie się swoimi spostrzeżeniami może okazać się przestrogą dla raczkujących youtuberów i ludzi, którzy marzą o podobnej ścieżce kariery. Lykke ma pozwolić internautom na zobaczenie ludzkiej twarzy chłopaków, czegoś więcej, niż tylko żartów i kreowania stylu. Oczywiście można to uznać za sprytny ruch marketingowy i po części jest to prawda. Nie określałbym jednak nowego programu jako przede wszystkim źródła zarobku, bo ten generuje pozostałe siedem rozrywkowych kanałów grupy Abstra.

Najpopularniejszym z pewnością jest AbstrachujeTV, projekt, który ma niemal trzy miliony subskrybentów. Za nim plasują się Beksy i stale zyskujący na popularności kanał Nieprzygotowani, gdzie znajdziemy autorski serial i pełnometrażowy film chłopaków. Łącznie grupa Abstra cieszy się ponad siedmioma milionami subskrypcji i przeszło miliardem wyświetleń.

Lykke to drugi monotematyczny, poważniejszy program w katalogu Abstra, który można traktować jako odskocznię. Od maja tego roku działa też Dla Pieniędzy, gdzie Paweł Swinarski omawia tematy gospodarki i finansów. W najnowszym programie Pasut, Jóźwik i Masny swoje przeżycia zestawiają z opinią fachowca ze Szkoły Wyższej Psychologii Stosowanej, co ma być zresztą jednym z głównych punktów całego kanału.

Do podzielenia się swoimi odczuciami Abstrachuje zaprosili także kilku znajomych, m. in. Macieja Dąbrowskiego (Z Dupy), Maffashion czy Sokoła.

Tu pojawia się problem, bo nie wszyscy goście Abstra muszą być tak samo rozpoznawalni. Weźmy choćby zaprezentowany eksperyment z telefonem, który dla mnie nie ma tak naprawdę większego sensu. Dwóch zwyczajnie wyglądających gości prosi przechodniów o możliwość skorzystania z ich sprzętu celem zadzwonienia do znajomych. W przypadku tego „sławnego” ludzie są bardziej chętni, jednak czy to naprawdę zasługa popularności aktora, czy po prostu jego zachowanie, wygląd i indywidualne cechy samych badanych? Przytoczone przez narratora wyniki eksperymentu ani nie powalają, ani nie przekonują mnie do stawianej tezy.

Chętnie obejrzałbym wersję badania, w której zwykły chłopak zestawiony jest z bardziej rozpoznawalną postacią, np. z Czarkiem Jóźwikiem. Fajnie byłoby też zobaczyć w następnych odcinkach Lykke innych znanych polskich youtuberów, którzy podzielą się swoimi doświadczeniami. Jest na to pewna nadzieja, skoro w jednym epizodzie Dla Pieniędzy pojawił się Izak.