REKLAMA
  1. Rozrywka
  2. YouTube

"Chcemy wyznaczać trendy w Europie". Abstrachuje opuszczają sieć partnerską LifeTube

Grupa Abstra, która produkuje 7 tematycznych programów (m. in. AbstrachujeTV, Nieprzygotowani), rezygnuje ze współpracy z siecią partnerską LifeTube.

31.10.2017
18:30
Abstrachuje opuszczają sieć partnerską LifeTube
REKLAMA
REKLAMA

Grupa Abstra należy do Cezarego Jóźwika, Rafała Masnego i Roberta Pasuta. Spółka zajmuje się produkcją kanałów tematycznych, które mają na swoim koncie 7 mln subskrybentów i do tej pory wygenerowały miliard wyświetleń.

Dotychczas Grupa Abstra współpracowała siecią LifeTube.

LifeTube to tak zwany MCN (Multi Channel Network). Głównym zadaniem sieci partnerskich jest reprezentowanie twórców w kontaktach z potencjalnymi reklamodawcami. Ma to ułatwić zdobycie lokowania produktu, zakup powierzchni reklamowej i utrzymanie dobrych relacji między twórcami i ich klientami. To o tyle wygodne rozwiązanie, że dzięki niemu twórcy mogą skupić się na tym, co dla nich najważniejsze, czyli na tworzeniu treści.

Współpraca z sieciami partnerskimi to częsta praktyka twórców działających w serwisie Youtube.

Niedawno dowiedzieliśmy się, że Abstrachuje rezygnują ze współpracy z usług LifeTube i chcą uniezależnić się od sieci MCN.

Portfolio Grupy Abstra cały czas się rozszerza, a poszczególne programy docierają do coraz większej liczby odbiorców. Ma to być powodem rezygnacji z usług sieci. Usamodzielnienie się ma pomóc rozwinąć się marce. Rafał Masny mówi wprost, że brak pośrednictwa przyspieszy współpracę z agencjami i domami mediowymi.

Twórcy Grupy Abstra podkreślają, że ta decyzja jest naturalna ze względu na rozwój marki i profesjonalizację działań.

Planujemy poszerzać zasięg, tworząc treści zróżnicowane dla różnych grup widzów. Chcemy pozostać innowacyjni i wyznaczać rynkowe trendy. To wspaniałe, że dziś rynek jest tak młody i elastyczny, a widzowie cierpliwi i spragnieni nowości. Chcemy na tym zaufaniu zbudować prawdziwą wartość. Zależy nam na tym, aby nie inspirować się rynkiem amerykańskim, ani tym bardziej rynkiem telewizyjnym. Chcemy wyznaczać trendy w Europie - mówił Robert Pasut

Na tej nowej, samodzielnej drodze nieoceniona ma być pomoc inwestora, który ma wesprzeć Grupę Abstra w profesjonalizacji działań. Robert Pasut przyznał, że inwestor ma pomóc im wejść na wyższy poziom biznesowy.

Obecnie umacniamy podstawy prawne naszego działania, budujemy sprzedaż i oczywiście planujemy nowe produkcje. Poza tym chcemy efektywniej wykorzystywać obecne zasoby, przyciągać więcej talentów i zmienić siedzibę na większą - dodał Robert Pasut 

Inwestorami są byli właściciele Legii: Bogusław Leśnodorski, Maciej Wandzel i Olek Wandzel.

Rozwój internetowych twórców już nie zaskakuje. Powszechnie wiadomo, że tworzenie treści w serwisie Youtube może być nie tylko zawodem, ale nawet poważnym, zyskownym biznesem. Zmieniają się jednak warunki, w których branża internetowa się rozwija. Pojawiają się nowe narzędzia i nowe wyzwania. Potwierdza to Łukasz Głombicki z sieci LifeTube, który komentuje całą sprawę i potwierdza, że odejście Grupy Abstra związane jest z rozwojem -  w tym wypadku - rynku.

Abstrachuje z siecią LifeTube związani są od początku działalności. Przez lata obserwowaliśmy, jak nabierają doświadczenia w tworzeniu treści wideo i wspólnie z nami profesjonalizują rynek YouTube w Polsce. Rozstajemy się w bardzo dobrych relacjach - cieszymy się, że mogliśmy współpracować przez tyle lat i z dumą obserwujemy ich dalszy rozwój.

Jako sieć partnerska za cel stawiamy sobie wspieranie Twórców na wielu różnych płaszczyznach (m.in. produkcji, wizerunku, sprzedaży) i każdym etapie rozwoju. Usamodzielnienie Abstrachuje jest dla nas dowodem na to, że rynek influencerów rozwija się bardzo dynamicznie, a youtuber to dziś pełnoprawny zawód i profesjonalny biznes. Pod naszymi skrzydłami rośnie jeszcze ponad 400 kolejnych gwiazd - twórców wideo, którym kanały YouTube pomagamy przekształcić w solidną działalność biznesową - mówi Łukasz Głombicki

Tu oczywiście rodzi się pytanie, czy sieci partnerskie będą w przyszłości potrzebne youtuberom. Przykład Abstrachuje pokazuje, że na pewnym etapie rozwoju pośrednik w kontaktach biznesowych może stanowić pewne ograniczenie. Zwłaszcza jeśli pod swoimi skrzydłami ma się kilka marek. Robert Pasut, zapytany tę tendencję, odpowiada, że faktycznie istnieje taki trend na świecie.

REKLAMA

Przewiduję, że w najbliższych latach ten trend będzie się wzmacniał. Jednocześnie jest coraz więcej małych twórców, więc naturalnie miejsce dla MCN pozostanie - mówił Pasut 

Wszystkie kanały należące do tej grupy generują 50 mln wyświetleń i dotychczas wyprodukowały 600 materiałów wideo. Pod skrzydłami marki znajdują się takie projekty jak Nieprzygotowani, TO JUŻ jutro, Beksy i oczywiście AbstrachujeTV.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA