1. SPIDER'S WEB
  2. rozrywka
  3. Muzyka

Dawid Podsiadło i Sokół z pionowymi teledyskami. Polscy artyści trzymają rękę na pulsie

Pionowe wideo trafia do głównego nurtu. Dawid Podsiadło i Sokół stworzyli dwa klipy w pionie. Powinniśmy przyzwyczaić się do takiej formy, w końcu żyjemy w czasach „mobile first”.

Świadomy sen
125 interakcji
dołącz do dyskusji

Przez długie lata trwała krucjata twórców wideo przeciwko treściom nagrywanym w pionie. Kilka lat temu miało to sens, ale dziś krajobraz nieco się zmienił. W dobie Snapchata i innych komunikatorów mobilnych, pionowe wideo jest dla wielu osób codziennością.

Nic dziwnego, że artyści zaczynają sięgać do tego formatu w swoich teledyskach. Jest to puszczenie oka do młodszego odbiorcy, który nie wypuszcza smartfona z dłoni.

Dawid Podsiadło i Sokół pokazali dwa pionowe klipy w ramach wspólnego projektu.

Obaj artyści pokazali dwa klipy do wspólnego kawałka pt. Świadomy sen. Jest to kolaboracja nie tylko muzyczna, ale także artystyczna. Pionowe klipy odtworzone jednocześnie obok siebie tworzą jedną wspólną historię.

Artyści udostępnili też pojedyncze wersje klipów na swoich stronach na Facebooku. Teledyski najlepiej wyglądają na ekranie smartfona, gdzie zajmują praktycznie całą powierzchnię wyświetlacza.

Wspólny utwór Świadomy sen to część kampanii reklamowej dla znanej marki whisky. Piosenka oraz teledyski powstały w ramach projektu „Rób to, w co wierzysz”. W tym kontekście tworzenie pionowego wideo jest dość dziwne, ponieważ jest to forma, która trafia raczej do młodszego grona odbiorców. Jak ma się do tego promocja mocnego alkoholu?

Pionowe teledyski nie są niczym nowym za Oceanem. Przykładowo, taki klip pokazała niedawno Selena Gomez.

Amerykańska gwiazda muzyki pop wypuściła pionowy klip wideo do swojego nowego kawałka Bad Liar. Co ciekawe, wideo jest dostępne na czasową wyłączność w aplikacji mobilnej Spotify. Możemy je odtworzyć tylko z playlisty Spotify o nazwie „Today’s Top Hits”. Teledysku nie znajdziemy na stronie piosenkarki w serwisie streamingowym. Można się jednak spodziewać, że klip trafi w końcu na YouTube'a.

Dla Dawida Podsiadło nowy teledysk nie jest pierwszym ukłonem w stronę najnowszych trendów w technologiach.

Polski twórca w 2013 roku pokazał teledysk zrealizowany w 360 stopniach, w którym można się obracać wewnątrz wideo. Dzięki temu to widz decyduje, na co w danej chwili patrzy. Był to klip do piosenki Trójkąty i kwadraty.

Jak widać, polscy artyści trzymają rękę na pulsie i nie pozostają z tyłu jeśli chodzi o nowe technologiczne trendy. Tak trzymać!