1. SPIDER'S WEB
  2. rozrywka
  3. Seriale
  4. Filmy

ShowMax chwali się wejściem na polski rynek i robi niespodziankę klientom sieci Play

ShowMax podsumował właśnie pierwsze trzy miesiące działalności w Polsce i ogłosił współpracę z Play.

ShowMax ma niespodziankę dla abonentów sieci Play

Minął kwartał od debiutu serwisu ShowMax na naszym rynku. Przedstawiciele serwisu w Polsce opowiedzieli o tym, co udało im się przez ten czas osiągnąć.

ShowMax chwali się zwiększeniem rozpoznawalności marki.

Pod koniec lutego 2017 roku firma mogła się pochwalić rozpoznawalnością na poziomie 56 proc. Już w połowie marca wskaźnik ten wskoczył na poziomie 71 proc. Od tego czasu nadal rośnie i obecnie jest na poziomie 75 proc.

Nie jestem specjalnie zaskoczony. ShowMax bardzo silnie reklamował się w polskiej przestrzeni medialnej. Wykorzystał do tego popularny serial kabaretowy oraz dwójkę bardzo znanych polskich reżyserów, Patryka Vegę i Wojtka Smarzowskiego.

Serwis VOD oczywiście nie mógłby odnieść sukcesu, gdyby nie interesujące treści.

Z początku nie było w tej kwestii zbyt różowo, a oferta była dość uboga. Teraz ShowMax chwali się, że średnio raz na tydzień debiutuje w usłudze nowy serial. Cieszy to, że premiery nie są opóźnione od tygodnie bądź miesiące względem debiutu na innych rynkach. Na liście znalazły się takie produkcje jak np. Opowieść podręcznej, Billions czy Fargo.

W przeciwieństwie do tego, co zapowiadano, na Fargo nie musieliśmy długo czekać. Z początku był plan, by wyemitować w Polsce cały sezon po zakończeniu emisji w Stanach Zjednoczonych. Na szczęście udało się podpisać taką umowę, która pozwala na udostępnienie seriali w Polsce, z polskim tłumaczeniem, chwilę po premierze za granicą.

ShowMax w Play

Jak dla mnie już ten jeden serial jest warty tego, by opłacać abonament.

Na nim oczywiście oferta serwisu się nie kończy. ShowMax przypomina, że dzięki ich wsparciu powstało 12 odcinków serialu Ucho Prezesa. Trafiały one potem do serwisu YouTube, gdzie zebrały łącznie 100 mln odtworzeń. Włodarze platformy ShowMax niestety nie mówią nic o oglądalności u siebie.

Jestem jednak przekonany, że ShowMax wcale nie chce przyciągnąć do siebie klientów za wszelką cenę tym serialem, a raczej korzysta z niego na YouTubie by budować świadomość marki. Ciekaw jestem, ile osób zdecyduje się na opłacenie usługi, żeby obejrzeć dwa odcinki specjalne, które nie trafią na YouTube'a (jeden z nich miał już swoją premierę w platformie VOD, drugi obejrzymy 18 maja).

ShowMax chce stać się atrakcyjny dla piratów.

Dyrektor Zarządzający ShowMax CEE Maciej Sojka powtórzył to, co mówił na spotkaniu trzy miesiące temu. Jest przekonany, że ułatwienie dostępu do treści użytkownikom przekona piratów, by płacili za dostęp do treści. Razem z Bartoszem Dobrzyńskim, członkiem zarządu i CMO w Play poinformowali o promocji na darmowy dostęp do ShowMax dla abonentów operatora.

Przedstawiciel Play przypomniał przy okazji akcję z serwisem Tidal i promocję trwającą ponad rok - dostęp do streamingu na dwa lata za darmo dla abonentów sieci. Oprócz tego w sieci jest dostępna Telewizja Play Now, w której sieć nie nalicza zużytego transferu na transmisję danych w ramach usługi. W ramach tej telewizji Play oferuje klientom HBO GO. ShowMax w Play to kolejny pomysł na to, jak wyróżnić swoją ofertę.

Na spotkaniu usłyszeliśmy też, że nie jest znany dokładny termin zakończenia promocji na ShowMax w Play. Obecnie regulamin przewiduje możliwość aktywowania usługi na rok za darmo do czerwca, ale partnerzy nie podjęli jeszcze decyzji co do tego, kiedy zostanie ona faktycznie wygaszona.