1. SPIDER'S WEB
  2. rozrywka
  3. Uncategorized

Zapłać SMS-em za nowy miecz świetlny

Zapłać SMS-em za nowy miecz świetlny

Star Wars: The Old Republic to gra MMORPG, która swego czasu zebrała sporo pozytywnych recenzji, ale okazała się dosyć umiarkowanym sukcesem duetu Bioware/EA, głównie ze względu na szereg złych decyzji, jakie podjęto już przy okazji samego startu. Dlatego tez proces poprawiania owych niedopatrzeń jest całkiem ciekawym studium tego, w jakim punkcie w ogóle znajdują się obecnie gry sieciowe.

A prawda jest taka, że z wyjątkiem w postaci World of Warcraft (co rzecz jasna wynika z hegemonii tego tytułu w tym sektorze rynku), nie ma szans dziś osiągnąć jakiegokolwiek satysfakcjonującego wyniku finansowego, jeśli producent zdecyduje się na model z obowiązkowym abonamentem dla graczy. I Bioware z EA potrzebowali ponad pół roku, by to zrozumieć. Oczywiście, były i inne powody odpływu graczy z SWTOR oraz inne wprowadzane stopniowo poprawki, ale o nich może innym razem.

Pojawił się więc tryb free-to-play, pojawiły się mikropłatności, pojawiły się specjalne bonusy dla hojnie sypiących prawdziwą walutą graczy. I gra faktycznie zyskała na tym odwrocie od archaicznego już abonamentu w kierunku internetowych transakcji - serwery zapełniły się graczami, producenci zaczęli liczyć wpływy, jednocześnie zapowiadając dalsze unowocześnianie modelu gry oraz pełnoprawne rozszerzenie do gry, datowane na wiosnę tego roku.

Niedawno wprowadzono kolejne udogodnienie - otóż polscy obywatele Starej Republiki mają od teraz możliwość przeprowadzania mikrotransakcji za pomocą SMS-ów. Sam proces jest bardzo prosty - wystarczy zalogować się na swoje konto na swtor.com i przejść do sekcji Cartel Coins (bo tak nazywa się wewnętrzna cyfrowa waluta, za którą możemy kupować w grze rozmaite dobra). Nowa usługa obowiązuje póki co tylko w przypadku pakietu 450 Cartel Coins - wystarczy zatem kliknąć tę opcję i jako sposób płatności wybrać SMS. Cała transakcja obsługiwana jest przez międzynarodowa platformę BOKU, zatem nie trzeba się martwić, ze zapłacimy krocie, choć niestety cena pakietu jest nieco wyższa (24,60 zł), niż gdybyśmy płacili za pomocą karty lub PayPla (17,99 zł). Zakupione CC pojawiają się na naszym koncie w grze niemal natychmiast po przeprowadzeniu płatności i bez problemu można je już za chwilę wydać na nowy miecz świetlny czy dostęp do operacji w swtor-owym Carter Markecie.

Dokonywanie płatności w ten sposób jest może nieco bardziej kosztowne, ale na pewno wygodniejsze, niz standardowe przepisywanie danych ze swojej karty do płatności internetowych, nie kazdy tez ma w końcu zwyczaj przechowywania funduszy na koncie PayPal. Pytanie brzmi, ile procent z tych niespełna 25 zł idzie na konto producenta gry - bo niewielka opłacalnosć to główny powód, dla którego ten model jeszcze się nie rozpowszechnił na duża skalę (korzystają z niego np. Runes of Magic albo gry od Gameforge). EA jednak postanowila zaryzykowac i z perspektywy graczy jest to na pewno całkiem miłe udogodnienie, z którego sam planuję skorzystać, choć szczerze mówiąc, nie sądzę, by wiązało się to z jakimś wielkim zastrzykiem gotówki dla producentów SWTOR.