1. SPIDER'S WEB
  2. rozrywka
  3. Muzyka

Koncert Brodki i inne nowości w Deezerze

Koncert Brodki i inne nowości w Deezerze

Wreszcie do Polski zawitał serwis Spotify, co powinno zaostrzyć konkurencję miedzy podobnymi streamującymi muzykę serwisami - a to oczywiście oznacza same korzyści z pozycji potencjalnego klienta. I w związku z tym, już przy okazji samego startu polskiego oddziału konkurencyjnego szwedzkiego serwisu, Deezer informuje o swoich najbliższych planach, które przedstawiają się co najmniej ciekawie.

Przede wszystkim, 20. lutego o godzinie 20 na Deezerze właśnie, transmitowany będzie na koncert Moniki Brodki. Polska wokalistka, zdecydowanie jedna z najciekawszych i najważniejszych postaci na polskiej scenie muzycznej, wykona na żywo swój minialbum ‘LAX’... co jest w zasadzie dosyć mało atrakcyjną ofertą - w końcu na ów minialbum składa się co prawda wyjątkowo udany singiel “Varsovie” oraz “Dancing Shoes”, którego remiks w wykonaniu Kamp! również zdobył sporą popularność (obie wersje tego kawałka znajdują się na EP), ale poza tym, na ‘LAX’ próżno szukać czegoś jeszcze poza dwoma dodatkowymi remiksami “Varsovie”. Brodka będzie zatem wykonywać np. 3 wersje Varsowie? Albo zaśpiewa tylko te dwa (niezremiksowane) utwory z minialbumu - co nie zajmie nawet 10 minut? Może więc można liczyć na wykonanie innych utworów z repertuaru Moniki, np. piosenek z płyty “Granda”? Dziwny to pomysł organizować koncert pod tytułem “LAX Live”, mając świadomość, że mowa tu o EP z dwoma utworami i kilkoma remiksami. Pozostaje tylko faktycznie pojawić się o 21 w środę, 20-tego i przekonać się na własne uszy, o co tutaj chodzi.

Poza tym osobliwym wydarzeniem, Deezer pochwalił się także wprowadzeniem do oferty kilku nowych albumów (w tym “Wonderful, Glorious” Eels, zdecydowanie godnego polecenia) i przypomniał o obniżeniu od 3. lutego cen abonamentów - teraz trzeba zapłacić 9,99 zł za pakiet Premium i 19,99 zł za oferujący m.in. tryb offline czy słuchanie muzyki z telefonu/tabletu pakiet Premium+. Oczywiście zupełnie nieprzypadkowo zbiegło się to z premierą kilkanaście dni później platformy Spotify, która oferuje praktycznie identyczne pakiety, za taką samą cenę. Różnica polega np. na długości okresu próbnego - Spotify pozwala wypróbować swój pakiet Premium przez 30 za darmo, natomiast Deezer udostępnia analogiczny pakiet Premium+ na 15 dni do wypróbowania bez opłat.

To zapewne nie koniec zaciętej rywalizacji pomiędzy oboma serwisami, a na rynku liczy się też przecież Wimp (oferujący swoje pakiety tradycyjnie za 9,99 zł i 19,99 zł). Polscy zwolennicy odkrywania i słuchania muzyki w tym wydaniu powinni zatem oczekiwać w najbliższym czasie kolejnych promocji czy ekskluzywnych ofert - rynek ma ogromny potencjał, a żaden z graczy raczej nie zamierza złożyć broni zbyt szybko.