1. SPIDER'S WEB
  2. rozrywka
  3. Uncategorized

Rynek MMO ciągle rośnie w siłę!

I nie przeszkodzą w tym nawet restrykcje odnośnie użytkowania
Internetu stosowane przez chiński rząd. Firma Strategy Analytics
wzięła pod lupę działkę sieciowych pożeraczy czasu.

Wynika z niego, że do 2014 wartość tego segmentu wyniesie około 8 miliardów dolarów. Uwzględniając fakt, że w 2009 było to 5 miliardów, ta gałąź elektronicznej rozrywki zanotuje skok aż o 60%. Wszystko dzięki ciągle dynamicznie rozwijającemu się rynkowi azjatyckiemu. Analitycy twierdzą, że duży wpływ na świetne wyniki ma rozwinięty rynek sprzedaży i wymiany wirtualnych przedmiotów oraz fakt, że większość gier MMO korzysta z tradycyjnych modeli subskrypcji, takich jak przelewy czy karty pre-paid. Europejczycy oraz Amerykanie to wciąż bardzo powoli rosnący sektor potencjalnych klientów głównie poprzez dominację na tych kontynentach gier tworzonych przez Blizzard. Szanse na rozwój tych rynków analitycy upatrują produkcjach opartych na mikrotransakcjach i nie wymagających opłat abonamentowych.

Czyli wygląda na to, że już za niedługo poczytamy o kolejnych zgonach z wycieńczenia przed komputerem podczas grindu w World of Warcraft…