Czy ktoś z was pamięta taką grę jak Sparta: Ancient Wars? Podejrzewam, że niewielu. I nic dziwnego, bo przez branżę gier komputerowych przeszła jakoś bez echa, czemu nie należy się dziwić, jako że nie wyróżniała się poziomem wykonania, ani nowatorskimi pomysłami spośród tytułów obecnych na rynku. Spod ręki autorów tejże gry, studia World Forge wyjdzie niedługo inny produkt, zdecydowanie bardziej interesujący, co można stwierdzić już teraz w samym środku procesu produkcyjnego.

The Wall

Gra stanowić ma ciekawe połączenie akcji, RTS-a i gry role-playing. Wcielimy się w niej w postać młodego lekarza, którego prześladują dziwne sny. Widzi on w nich samego siebie, ale będącego kimś zupełnie innym, a konkretnie seryjnym mordercą, którego ofiarami są co bardziej szanowane w mieście osobistości. W pewnym momencie sen łączy się z rzeczywistością, bowiem okazuje się, że w realnym świecie naszego doktorka poszukuje policja. Czas akcji osadzony jest w odległej postapokaliptycznej przyszłości, w której światem rządzą tajemnicze faszystowskie ugrupowania, które z kolei pragną obalić separatyści i tajemnicza sekta, do której dołącza nasz bohater. Nic na dzień dzisiejszy nie wiadomo o ewentualnym wolnym wyborze frakcji, do jakiej chcemy dołączyć. W opowieści przewidziany jest też motyw miłosny oraz walka z kosmitami. Scenariusz ma być poprowadzony całkowicie nieliniowo, tylko od gracza będzie zależeć, co będzie robić w danej chwili, a jeśli będzie guzdrał się z wyborem może się okazać, że już ktoś inny wziął zadanie, które czekało na gracza! Co więcej niektórych zleceniodawców będzie trzeba dobrze poszukać, ale tylko tych mających dla nas zadania ponadobowiązkowe.

Choć gra jest jeszcze w dosyć wczesnym stadium produkcji została już podzielona na 22 misje, które rozgrywać się będą w 7 różnych lokacjach. Nie obliczono jeszcze niestety na ile godzin gry wystarczy taka liczba zadań.

The Wall

The Wall nastawiony zostanie na rozgrywkę jednoosobową, o multiplayerze jak na razie zupełnie cicho. Naszą postacią kierować będziemy z perspektywy FPP, a do dyspozycji oddana zostanie nam drużyna, której będziemy mogli wydawać rozkazy. Co ciekawe każdy z członków naszego teamu ma się odznaczać odmiennym charakterem i indywidualnymi zdolnościami, na które jednak nie będziemy mieć wpływu. Będziemy mieć za to wpływ na rozwój naszej postaci, modyfikować będzie można posiadane już zdolności, jak choćby siła, ale też zdobywać umiejętności specjalne przydatne np. w walce. Co ciekawe modyfikowalna będzie również broń, z której korzystać będzie nasz bohater. Dostaniemy możliwość domontowania do naszego karabinku celownika laserowego, tłumika, latarki, a nawet granatnika! Broń ma korzystać też z kilku różnych rodzajów amunicji.

W grze pojawi się możliwość zasiadnięcia za sterami kilku dostępnych pojazdów podobnych od XXI wiecznych czołgów, motorówek, czy samochodów, także ciężarowych. Nie zawsze jednak dane nam będzie przejąć nad nimi kontrolę, nierzadko zasiądziemy na stanowisku strzelca i będziemy naparzać do chcących uprzykrzyć nam życie wrogów.

Informacje dotyczące gry mówią też o mającym się pojawić systemie rankingowym mającym mieć wpływ na rozwój i postrzeganie przez innych ludzi naszej postaci. Wygląda więc na to, że żaden z naszych czynów nie pozostanie bez echa i tak za zrobienie czegoś złego zyskamy przychylność jednych, a stracimy twarz u drugich ludzi.

The Wall

Czas powiedzieć coś o technikaliach. The Wall działa na autorskim silniku graficznym, którego nazwy jeszcze nie znamy. Generuje on całkiem dobrą grafikę stylistyką nawiązującą nieco do gier takich jak Painkiller czy Fallout. Grafika ma być obdarzona wszelkimi nowoczesnymi efektami zgodnymi z Shader Model 3.0 i DirectX 9.0c, co widać już na screenach z rozlewającym się pięknie po horyzoncie słońcem. Tekstury są szczegółowe i ostre, a i cieniowanie prezentuje się nienajgorzej. Niestety nie zostały jeszcze zaprezentowane modele postaci czy pojazdów. Ciekawostką jest rzekoma możliwość modyfikowania otoczenia za pomocą dostępnego arsenału. Na ścianach pozostawać będą ślady po kulach, a po użyciu rakietnicy bądź granatów zniszczony zostanie odpowiednio wielki fragment otoczenia lub będą tworzyć się leje w ziemi. Czy gra okaże się spadkobiercą serii Red Faction?

The Wall

Przyznam, że do tej pory nawet nie słyszałem o dziele studia World Forge, dopiero po narzuceniu mi przez redakcję zdobycia informacji o dziele tego studia zacząłem się nim interesować. Gra zapowiada się bardzo ciekawie, czekam na nią z niecierpliwością również dlatego, że jest to produkt oryginalny, być może innowacyjny i bez numerka w nazwie. Rzadko piszę o złych grach i to nie jest ten drugi raz, hehe. Premiera została ustalona na trzeci kwartał 2007 roku, pozostaje nam więc tylko czekać.