[b]Większość RPG-ów pozwala nam na wybór rasy postaci, lecz zdarzają się wyjątki. Przeważnie jednak, gdy już twórcy narzucają nam określoną rasę, jest to człowiek. Knights of the Old Republic, Gothic… W tego typu grach rozgrywka zielonymi orkami, Zabrakami i innymi wynaturzeniami była nie do pomyślenia. Z inicjatywą przełamania tej konwencji wychodzi grupa developerów z 10tacle Studios, tworząca Action RPG w świecie długouchych, zniewieściałych i melancholijnych elfami. /b]

Historia świata "Eleveon" może śmiało rywalizować z Silmarillionem Tolkiena. Przed wieloma wiekami, kraina zamieszkiwana przez cztery rasy elfów, a znana pod nazwą Naon, stała się poletkiem dla planów bogów - zamierzali oni stworzyć w niej utopię, świat idealny. Wszystko wiodło się pięknie, a ludziom (tzn. elfom) żyło się dostatnie, aż tu nagle, bez uprzedzenia (nie mówiąc o pożegnaniu), bogowie znikają z Naon. Całe rzesze półbogów, bogów mniejszych i innych cudactw już ostrzą sobie zęby, by zająć ich miejsce. Jak łatwo się domyśleć, sprowadza to na krainę sporych rozmiarów chaos. Jako że elfy nie chcą być rządzone przez byle kogo, rozpoczyna się wielka wojna pomiędzy prawowitymi mieszkańcami Naon, a pierwszymi w ich historii przeciwnikami. I tutaj do gry przyłącza się nasz heros.

Miny pełne zrozumienia i akceptacji

Nowa tożsamość, jaką przyjdzie nam przyjąć, to członek elitarnego zakonu wojowników. Cokolwiek by to miało znaczyć, brzmi dumnie. Nie wiemy jak na razie nic konkretnego odnośnie kreowania postaci, pozostaje nam mieć nadzieję, iż będziemy mieli sporo pola do popisu. Na swojej drodze odkrywać będziemy tajemnice początków rodzimej rasy, uczyć się o heroicznych czynach elfickich bohaterów. Co ciekawe, poznawanie historii ma rozwijać postać, ale twórcy nie pokusili się na razie o uściślenie, co też mają na myśli, mówiąc takie rzeczy. By wyjaśnić niektóre zagadnienia z przeszłości elfów, gra pełna będzie retrospekcji, przenoszących gracza w czasy wielkich wydarzeń z historii ich świata.

Jeśli tak wyglądać będą lasy… ach!

To, co w Action RPG-ach najważniejsze, czyli system walki, wykorzystywać ma rozwiązania zupełnie oryginalne, dotychczas w grach gatunku niespotykane. Zamiast przerzedzać hordy krwiożerczych wrogów, bohater skupi się na walce jeden na jednego. Pojedynki toczone będą z pojedynczymi, odpowiednio dopakowanymi przeciwnikami. Takie starcie trwać może nawet kilkanaście minut, a przyozdobione zostało animacjami stworzonej na potrzeby gry sztuki walki, ukazującymi gibkość i grację elfickich wojowników. Czy to dziwne rozwiązanie sprawdzi się w praktyce - nie wiem, jednak trzeba przyznać, że pomysł brzmi zachęcająco.

Czymże byłby wojownik nieposiadający odpowiedniego oręża? W Elveonie do naszej dyspozycji oddane zostanie ponad 100 rodzajów broni, podzielonych na cztery klasy. Walczyć przyjdzie nam zarówno w zwarciu, jak i na odległość za pomocą wszelkiej maści kusz i łuków. Dodatkowo, każdą broń mogli będziemy do woli ulepszać za pomocą magii, dodając jej specjalne właściwości oraz wzmacniając statystyki.

For the Horde!

Świat gry według zapewnień twórców wypełniony zostanie majestatycznymi miastami, wiekowymi ruinami oraz miejscami nieco bliższymi naturze. Wszystko to wykreowane zostanie przez znany silnik graficzny - Unreal Engine 3. Biorąc pod uwagę plejadę gier, które na owym silniku zostały stworzone oraz ich grafikę, trudno mieć wątpliwości co do jakości oprawy Elveonu. Wystarczy spojrzeć na screeny, by zauważyć znane chociażby z Gears of War charakterystyczne rozmycie terenu w oddali. Gra studia 10tacle Studios zawierać będzie również zaawansowany cykl pogodowy. Została wyposażona ponadto w niezłą fizykę, sprawiającą, że roślinność, ubranie bohatera, a nawet jego włosy poruszać się będą przy podmuchach wiatru.

Dla samych modeli łuków warto będzie w Elveon zagrać

Elveon zapowiada się interesująco. Ważnym elementem będzie odpowiednie wyważenie gry pomiędzy "Action", a "cRPG". Oby z ciekawego projektu o elfach i ich bogatej kulturze twórcy nie zrobili hack'n'slasha. Nie żebym miał coś do tego typu gier, jednak potencjał omawianego produktu jest naprawdę wielki. Gra zapewnić ma nam ponad 20h rozgrywki, dostępna będzie na PC oraz konsole nowej generacji. Premiera była już wielokrotnie przekładana, by ostatecznie zatrzymać się na lipcu bieżącego roku. Warto czekać, zważywszy na ciekawy system walki oraz oryginalność tematyki.

...a wolnych chwilach, chodziliśmy polować na szczury