1. SPIDER'S WEB
  2. rozrywka
  3. Uncategorized

Crysis na konsolach dalej nieosiągalny

Wielu konsolowych graczy, w tym i niżej (wyżej) podpisany, po
zaprezentowaniu CryEngine 3 na Game Developers Conference
spodziewało się już tylko jednego - oficjalnej zapowiedzi konwersji
Crysisa na Xboksa 360 i PlayStation 3. Otóż, nawet pomimo, że nowy
silnik CryTeku świetnie sobie radzi na obu platfromach (w końcu
między innymi pod nie został stworzony), to jednak Crysis dalej
pozostanie "PC exclusive".

Według CryTeku problem wcale nie leży w procesorze czy karcie grafiki, bo te podobno są całkowicie wystarczalne. Problemem jest natomiast pamięć RAM, która w przypadku obu maszyn jest wyjątkowo mała. Crysis to nie tylko ładne roślinki i modele postaci, ale przede wszystkim bardzo duże i otwarte levele, z którymi konsole rzekomo miałyby już sobie nie dać rady. Dlaczego więc GTA IV i Far Cry 2 jakoś działały? Otóż, w obydwu grach po oddaleniu się od danego obszaru, ten "znikał", aby po ponownym zbliżeniu zresetować się z nowymi przeciwnikami i wcześniej zdezelowanymi fragmentami otoczenia (niesławne respawny w FC2). W Crysisie natomiast wszelkie zmiany w świecie gry są znacznie bardziej trwałe, a do tego potrzeba już dość dużej ilości pamięci, więc - przynajmniej w obecnej formie - Crysis jest poza zasięgiem czytników konsol.