Witamy tego typu regulacje z otwartymi ramionami, ale także sami dalej pracujemy nad tymi tematami. Podejmujemy każdego dnia trudne decyzje – szukając równowagi między wolnością słowa a bezpieczeństwem użytkowników. Dlatego nie możemy czekać na regulacje, musimy podejmować akcje, zanim one nadejdą. Ale ta transparentność i odpowiedzialność, o których mowa w DSA, są dla nas bardzo ważne. Dlatego jesteśmy liderem, jeśli chodzi o przejrzystość postępowania.
Kilka tygodni temu opublikowaliśmy nasz jedenasty raport o egzekwowaniu Standardów Społeczności, w którym piszemy o rozpowszechnianiu szkodliwych treści na naszej platformie. To sprawa, o której wiele firm technologicznych wciąż nie mówi otwarcie. W ciągu ostatnich trzech kwartałów ograniczyliśmy szerzenie mowy nienawiści na naszej platformie o ponad 50 proc. Dziś tego typu treści to ok. 0,03 proc. wszystkich treści. Można oczywiście powiedzieć, że tymi raportami oceniamy pracę domową, którą sami sobie zadaliśmy. Więc poprosiliśmy EY o przeprowadzenie niezależnego audytu naszego raportu. Chcemy, aby niezależny podmiot sprawdził, co robimy i ustalił, jaki postęp notujemy. Wyniki powinny być w ciągu kilku miesięcy.