REKLAMA
  1. bizblog
  2. Technologie

ZUS zdążył wybiec z płonącego budynku tuż przed jego zawaleniem. „Nie ma już Flasha”

„W PUE ZUS nie ma już Flasha. Zgodnie z planem wymieniliśmy wszystkie formularze na HTML” – informuje dumnie ZUS, odpowiadając na wciąż pojawiające się pytania internautów, czy temu „liderowi cyfryzacji wśród polskich instytucji” udało się uciec grabarzowi spod łopaty. Na złośliwe pytania o dyskietki ZUS już nie reaguje. Tymczasem prof. Uścińska zapowiada ambitne projekty cyfryzacji ZUS-u na 2021 rok, takie jak odejście od papieru czy apka na smartfony.

04.01.2021
11:08
czternasta emerytura
REKLAMA

Ten wyścig z czasem był co najmniej tak emocjonujący, jak śledzenie nowych wersji oświadczenia Krystyny Jandy w sprawie wciśnięcia się do kolejki po szczepienia na koronawirusa. ZUS musiał do końca roku usunąć Flasha ze swojego systemu informatycznego, bo ta wtyczka od 1 stycznia jest już technologicznym trupem.

REKLAMA

ZUS walczył z Flashem w trzewiach swojego systemu cały 2020 rok, a ostatnia bitwa w tej nierównej wojnie miała miejsce 30 grudnia, gdy w PUE ZUS hurtowo pojawiło się kilkadziesiąt wniosków w HTML, które zastąpiły wyłączone dzień wcześniej ich wersje we Flashu. Na szczęście obyło się bez wpadki i w Sylwestra ZUS z uśmiechem ogłosił zwycięstwo.

 class="wp-image-1330651"

Informacje o tym, że ZUS-owi udało się pokonać Flasha, chyba nie zostały wystarczająco upowszechnione, bo zakład cały czas musi na Twitterze odpowiadać na pytania w rodzaju „Flash nie działa od 1 stycznia, czy ZUS o tym wie?” Pojawiły się też złośliwe pytania o dyskietki. To nawiązanie do słynnego przetargu z 2008 roku, w którym ZUS ogłosił zamiar zakupu 130 tysięcy dyskietek 3,5" o zawrotnej pojemności 1,44 MB.

Odejście od papieru, apka mobilna

Żarty żartami, ale prezes ZUS prof. Gertruda Uścińska całkiem serio stwierdza, że „ZUS jest w tej chwili numerem jeden wśród polskich instytucji pod względem cyfryzacji”. W wywiadzie dla Money.pl zapowiedziała nawet dalszy marsz ku cyfryzacji swojej instytucji.

REKLAMA

Prof. Uścińska zdradziła, że ZUS planuje elektronizację kontaktu z klientami, odejście od papieru w obiegu wewnętrznym i zewnętrznym, zwiększenie stopnia ubankowienia świadczeniobiorców, i wprowadzenie płatności mobilnych. Mało tego, ZUS myśli nawet o wprowadzeniu aplikacji mobilnych.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja:
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA