Ich firma ma 2,5 roku, a już pozyskała 85 mln zł. Inwestorzy przewidują jej gigantyczną wycenę

Pół roku temu Zowie wsparł fundusz Google, a dziś dokapitalizowuje ich inny amerykański fundusz – Tiger Global. Zowie pomaga sklepom internetowym w automatyzacji i personalizacji obsługi klienta. Automatyzuje nawet 70 proc. zapytań.

Każda rozwijająca się platforma e-commerce mierzy się z problemem rosnących wolumenów wiadomości do obsłużenia. Klienci pytają o rozmiary, dostawę, zwrot czy formę płatności.

Wiele z tych zapytań można zautomatyzować, podążając wzdłuż zaprogramowanych ścieżek. Właśnie tym zajmuje się Zowie.

Bizblog.pl poleca

– Kiedy wchodzisz do kawiarni na rogu, barista zna twoje imię i wie, co chcesz zamówić. Zakupy online nie zapewniają tej samej atmosfery i tego samego poziomu personalizacji. Automatyzacja powtarzalnej pracy w obsłudze klienta pozwala sklepom zapewnić lepsze doświadczenie zakupowe dla wszystkich

– mówi Maja Schaefer, która wspólnie z Maciejem Ciołkiem rozwija startup. Obu przedsiębiorców możecie zobaczyć na zdjęciu otwierającym materiał.

Oprócz automatyzacji Zowie pomaga w sugerowaniu dodatkowych produktów, a także umożliwia integrację przez API z platformami i narzędziami e-commerce takimi jak Shopify, Recharge, czy Klaviyo.

62 mln zł (14 mln dol.) na ekspansję w Stanach Zjednoczonych

Zowie właśnie zamknął serię A. Pół roku po zebraniu ostatniej rundy do ich akcjonariatu dołączył amerykański Tiger Global, znany z inwestycji m.in. w Facebooka, Spotify, Coinbase, czy Stripe.

Zowie złapało wyraźnie widoczny moment pędu, rozwijając zaawansowaną i jednocześnie prostą w obsłudze platformę z chatbotami. Rozwój rynku e-commerce i rosnące wydatki konsumentów na całym świecie sprawiają, że Zowie duży potencjał wzrostu, dalszego zdobywania klientów i rozwoju biznesu na globalną skalę

– mówi John Curtius, partner w Tiger Global.

Dziś Zowie to 60 osób w trzech biurach – w Warszawie, Krakowie, Nowym Jorku oraz zdalnie.

Do końca roku firma planuje zatrudnienie dodatkowych 20 pracowników.

Wierzymy w polski talent i to nie tylko ten technologiczny. Zatrudniliśmy fantastycznych liderów w Stanach, by móc przekazywać niedostępną jeszcze na naszym rynku wiedzę do Polski

– mówi Maja Schaefer.

Michał Rokosz z Inovo Venture Partners przewiduje zaś, że w niedługim czasie Zowie uzyska status decacorna, czyli spółki wycenianej na ponad 10 mld dol.!

– Maję i Maćka poznałem ponad rok przed naszą inwestycją. (…) Otoczeni światowej klasy mentorami ewoluowali ze spółki, generującej 100% przychodów w Polsce, w firmę mającą głównie globalnych klientów. Dziś są jednym z najszybciej rosnących startupów z regionu, jakie znamy. Przy takim tempie wzrostu widzę w nich kandydata na decacorna, bo jednorożec to już w zasadzie tylko kwestia czasu

– mówi Rokosz.

Z usług firmy korzystają m.in. Answear, DeeZee, Empik, eObuwie, Empik, czy Sundose.