REKLAMA
  1. bizblog
  2. Biznes

Medyczny gigant made in Poland. Polski jednorożec rośnie w siłę

ZnanyLekarz przejął firmę MyDr, która dostarcza oprogramowanie do zarządzania podmiotami medycznymi. To pierwsze przejęcie startupu na rodzimym rynku, które ma zmienić postrzeganie platformy w kierunku automatyzacji pracy.

09.01.2023
8:05
Medyczny gigant made in Poland. Polski jednorożec rośnie w siłę
REKLAMA

ZnanyLekarz (znany na świecie jako DocPlanner) to pierwszy polski startup, którego wycena przebiła mld dol. To również idealny przykład na szybki, ale i odpowiednio zarządzany rozwój startupu. W ciągu dekady firma pozyskała z rynku 126 mln euro i zwiększyła swoją wycenę ponad miliard złotych.

REKLAMA
 class="wp-image-1539190"

ZnanyLekarz rośnie na polskim rynku

Jak dowiedziała się Rzeczpospolita, ZnanyLekarz kupił MyDr, czyli platformę, która nie tylko zajmuje się umawianiem wizyt, ale również dostarcza rozwiązania informatyczne dla placówek medycznych.

Od kilkunastu lat dostarczamy lekarzom, farmaceutom i pacjentom kompleksowe dane o wszystkich produktach leczniczych, dostępnych na polskim rynku. Na bieżąco informujemy także o najnowszych wydarzeniach w służbie zdrowia czy o ciekawych rozwiązaniach, stosowanych w medycynie - czytamy na stronie.

MyDr działa na polskim rynku od 15 lat. Każdego dnia z 23 serwisów platformy korzysta 15 tys. lekarzy. MyDr tworzy 100 pracowników, 60 z nich to programiści.

Wiemy, że ZnanyLekarz w Polsce jest liderem jeśli chodzi o łączenie lekarzy z pacjentami i chcieliśmy zmienić postrzeganie nas w kierunku dostawcy oprogramowania do automatyzacji i usprawniania pracy podmiotów medycznych. Jestem przekonany, że razem z MyDr, która ma zdecydowanie większe doświadczenie w tym obszarze, możemy urzeczywistnić tę wizję jeszcze szybciej – mówi Piotr Radecki, dyrektor zarządzający spółką ZnanyLekarz.

To pierwsze przejęcie ZnanegoLekarza na polskim rynku

REKLAMA

Oto wcześniejsze przejęcie startupu:

  • hiszpańska Doctoralia (2016) - ZnanyLekarz dostał 80 mln zł od inwestorów i wszystko wydał na przejęcie konkurencji.
  • włoskie TuoTempo (2019) - obie strony nie ujawniły kwoty przejęcia.
  • niemiecka Jameda (2021) - po przejęciu Polacy zamierzali zainwestować tam 250 mln euro na przestrzeni 2-3 lat i zatrudnić 250 osób.
  • brazylijskie Feegow (2022), które notowało 18 mln użytkowników miesięcznie w zeszłym roku.
REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA