REKLAMA
  1. bizblog
  2. Zakupy

Częściej kupujemy w sieci i rzadziej płacimy gotówką

Już prawie co drugi klient banku w Polsce robi zakupy przez internet (45 proc.) - wynika z badania TNS Kantar na zlecenie KIR i Związku Banków Polskich. Dla porównania w 2017 r. odsetek klientów kupujących w sieci wynosił 33 proc., a w 2018 r. – 40 proc.

16.07.2019
15:06
Coraz częściej kupujemy w sieci i rzadziej  płacimy gotówką
REKLAMA

Podobnie jak w latach ubiegłych najczęściej za zakupy w sieci najczęściej płacimy gotówką przy odbiorze, ale liczba klientów wybierających taką formę płatności sukcesywnie spada. Przed rokiem było ich 48 proc., a obecnie to 37 proc.

REKLAMA

Rosnąca powszechność form płatności bezgotówkowych, nie tylko w obszarze e-commerce, ale także w sklepach tradycyjnych jest faktem, z którym nie sposób polemizować. Konsumenci wykazują coraz większe zaufanie do szybkich przelewów i rozwiązań płatniczych, takich jak BLIK, płatności kartowych i innych wygodnych, bezgotówkowych narzędzi płatności – komentuje Przemysław Soboń, dyrektor Linii biznesowej płatności internetowe w KIR. – Polacy wiedzą, że płacenie kartą lub z wykorzystaniem obsługiwanego przez KIR systemu płatności internetowych Paybynet, jest szybkie, intuicyjne i co najważniejsze – bezpieczne, dodaje Przemysław Soboń.

W ciągu roku odsetek badanych, którzy płacąc w internecie, szukają logo swojego banku na stronie sklepu zwiększył się o 6 pkt proc. i wyniósł 37 proc. (w 2018 r. – 31 proc.). Podobna liczba (35 proc.) respondentów wykonuje przedpłatę za pośrednictwem przelewu, chcąc aby pieniądze trafiły bezpośrednio do sprzedawcy. W ubiegłym roku takich wskazań było 31 proc.

Robiąc zakupy w sieci 17 proc. badanych sprawdza dokładnie, na czyje konto wysłany zostanie przelew, natomiast 16 proc. szuka logo systemu płatności, które zna i wykorzystuje do płatności za zakupy. Dla porównania, w badaniu ubiegłorocznym wskazania wynosiły odpowiednio 14 proc. i 9 proc.  

REKLAMA

Właściciele e-sklepów chętnie korzystają z systemu Paybynet, co wynika z jego pełnej transparentności i trybu, w jakim transakcje są rozliczane.

Na konto sklepu internetowego wpłacana jest całkowita kwota za towar lub usługę zamówioną przez klienta, co eliminuje problem z rozksięgowywaniem przelewów zbiorczych i dopasowywaniem płatności do konkretnych zamówień, wyjaśnia Przemysław Soboń.  – Ważne jest także to, że płatności  realizowane w systemie KIR, trafiają bezpośrednio z konta bankowego płatnika na rachunek sklepu – podsumowuje Przemysław Soboń.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA