Halo inPost? Gdzie mogę odebrać przesyłkę? Kiedy przyjdzie moja paczka? Operator Paczkomatów wzbogacił się właśnie o nowy kanał obsługi klienta. Informacji będzie udzielał nam bot na Whatsappie.
Prezes inPostu Rafał Brzoska chwali się, że jego firma jest pierwszą, która oddelegowała bota do pomocy klientom na Whatsappie.
Wystarczy, że klikniesz w link https://wa.me/48722444000 i możesz pytać o status przesyłki, najbliższy Paczkomat, czy nr do kuriera
– wyjaśnia.
Kurierzy mają pełne ręce roboty
Taka funkcja nigdy nie była bardziej potrzebna niż dzisiaj. Pandemia koronawirusa pozamykała sklepy stacjonarne i przekierowała konsumentów do sklepów internetowych. E-commerce notuje dzisiaj, w zależności od branży, co najmniej kilkunastoprocentowe wzrosty. A Paczkomaty stały się w ostatnich latach jedną z popularniejszych form dostawy produktów kupowanych za pomocą sieci.
Zapotrzebowanie na usługi InPost jest ogromne, bo w tym trudnym okresie zakupy w Internecie zwłaszcza z odbiorem w Paczkomacie, ale także przez kuriera InPost, stały się bezpieczniejsze od tych odbieranych w punktach stacjonarnych
– opowiada Rafał Brzoska.
Komunikacja z inPost
Uruchamiając bota na Whatsappie spółka uzupełnia swoje portfolio komunikacji z konsumentami. O status przesyłki można się dzisiaj zapytać za pomocą Asystenta Google (zaczynając od zdania „Porozmawiaj z inPost”) i Messengera.
InPost wprowadził także możliwość otwierania skrytek przez aplikację. Paczkę można teraz odebrać wciskając jeden przycisk na swoim smartfonie. Usługa została wprowadzona jeszcze w ubiegłym roku, ale w tym momencie jest podwójnie przydatna. Wirusolodzy przestrzegają nas przecież przed kontaktem z ekranami dotykowymi i przyciskami na terminalach, na których powierzchniach mogą gromadzić się zarazki.