Ze wstępnych wyników CCC wynika, że grupa w drugim kwartale roku obrotowego, od maja do lipca 2022 r., osiągnęła sprzedaż na poziomie 2,4 mld zł. Spółka podkreśla w komunikacie, że to najwyższy kwartalny wynik w historii spółki, o 17 proc. lepszy niż przed rokiem i to mimo wysokiej bazy wynikającej z otwarcia sklepów po przerwie wywołanej pandemią.
Wyniki finansowe CCC nie zrobiły jednak dobrego wrażenia na inwestorach. Po ostatnich wzrostach na otwarciu we wtorek akcje grupy straciły 0,11 proc., ale już po pół godzinie spadki przekroczyły 5 proc.
Grupa CCC sugeruje, że rekordowe obroty zawdzięcza rozwojowi sprzedaży omnichannelowej i rozwojowi e-commerce – w drugim kwartale sprzedaż online wzrosła o 26 proc. rdr do blisko 1,2 mld zł.
Wzrost przychodów Grupy CCC został osiągnięty przy mniejszej rdr powierzchni handlowej (-5 proc.) i dzięki wyższej o 12 proc. sprzedaży przypadającej na metr kwadratowy (720 zł). W tym czasie sprzedaż online za pośrednictwem ccc.eu wzrosła o 140 proc.
Pod względem dynamiki sprzedaży ccc.eu znacząco wyprzedza rynek i konkurencję. Będziemy dalej podążać w kierunku cyfryzacji sprzedaży i nowych technologii, wzmacniając w ten sposób nasz omnichannelowy model biznesowy – zapowiada Marcin Czyczerski, prezes zarządu Grupy CCC.
EBITDA CCC: 224 mln zł, zysk operacyjny: 79 mln zł
Marża brutto Grupy CCC wzrosła w ubiegłym kwartale o 0,3 p.p. rdr i osiągnęła poziom 47,5 proc.
Głównym czynnikiem wpływającym na ten wynik jest dalsza poprawa marży brutto w szyldzie CCC – o 2,4 p.p. rdr. W drugim kwartale wyniosła ona 54,6 proc. W ujęciu rdr rośnie ona nieprzerwanie od pięciu kwartałów z rzędu – podkreślono w komunikacie.
Wskaźnik kosztów do przychodów spadł o blisko 8 p.p. w ujęciu kwartalnym. Jego wartość w Q2’22 wyniosła 44 proc. Grupa odnotowała 79 mln zł zysku operacyjnego, EBITDA wyniosła 224 mln zł.
Dynamicznie rozwija się najmłodszy szyld Grupy CCC – HalfPrice, który wygenerował obroty w wysokości ok. 180 mln zł, co oznacza wzrost o blisko 50 proc. w ujęciu kwartalnym. Po otwarciu w drugim kwartale 10 nowych sklepów sieć liczy 76 punktów w 7 krajach. Ósmym rynkiem będzie Rumunia.
Modivo: przychody 1 mld zł, EBITDA 40 mln zł
Grupa Modivo wypracowała w drugim kwartale przychody na poziomie 1 mld zł (+23 proc. rdr). W Q2’22 marża brutto Grupy Modivo wyniosła 40,4 proc., co stanowi spadek o 2,7 p.p. rdr. Koszty SG&A wyniosły 383 mln zł i rosły w tempie 27 proc. rdr.
Wzrost kosztów związany jest głównie z dalszym rozwojem działalności – ekspansją na nowe rynki, rozwojem technologii oraz pracami związanymi z wdrożeniem marketplace – czytamy w komunikacie.
EBITDA Modivo wyniosła ok. 40 mln zł przy marży na poziomie 4 proc.