Wprowadzili salony kosmetyczne do sieci. Teraz Depilacja.pl zgarnęła blisko 6,5 mln zł

Tomasz Kucharski i Pawła Tymczyna w ciągu trzech lat zbudowali największą sieć depilacji laserowej w Polsce. Teraz czas na przyspieszenie tempa ekspansji.

Depilacja.pl to największa w Polsce sieć salonów depilacji laserowej. Ich 23 punkty znajdziemy w całym kraju, w większych miastach. Co ciekawe, salony pozyskują przez internet aż 90 proc. swoich klientów.

Przenieśliśmy do internetu wszystkie procesy związane z pozyskaniem i obsługą klientów. Dzięki temu działamy bardziej efektywnie. Nasze salony zajmują niewielką powierzchnię, wymagają minimum obsługi i są w pełni wykorzystywane. Dzięki temu znacząco ograniczyliśmy koszty operacyjne i obniżyliśmy ceny zabiegów depilacji, na czym korzystają klienci

– mówi Paweł Tymczyna, współzałożyciel Depilacja.pl..

Wcześniej Tymczyna współtworzył Travelista, czyli serwis do bookowania noclegów. Drugim z founderów jest Tomasz Kucharski, były dyrektor finansowy Groupon Polska.

Tomasz Kucharski i Paweł Tymczyna.

Obaj panowie mieli już duże doświadczenie z marketingiem internetowym, które przełożyli na zupełnie nową branżę. Dziś zatrudniają blisko 100 osób, z których 70 to kosmetolodzy. Firma rozwija się również za granicami Polski. Pięć salonów pracuje w Wielkiej Brytanii, a dwa w Brazylii.

Startup planuje rozwój w oparciu o model, w którym salony depilacji będą prowadzić partnerzy na rynkach takich jak niemiecki, turecki czy amerykański.

Depilacja.pl pragnie również rozwijać technologię lasera, który miałby emitować wiązki o różnych długościach fali, co pozwoliłoby na depilację niezależnie od koloru skóry.

Kapitał na ekspansję i rozwój technologii.

Mamy ambicję stać się największą siecią depilacji laserowej nie tylko w Polsce i Europie, ale też na świecie

– mówi Tomasz Kucharski, współzałożyciel i prezes Depilacja.pl

Aby tego dokonać konieczne były znaczne fundusze.

6,5 mln zł od funduszów inwestycyjnych.

W depilację.pl zainwestowały austriacki Speedinvest, grecki Venture Friends oraz polski Market One Capital. Wcześniej startup pozyskał kapitał od aniołów biznesu. W tym gronie znaleźli się Mariusz Gralewski (ZnanyLekarz.pl), Mateusz Romanowski (założyciel Allani i SonarHome) i Tomasz Nowiński (współzałożyciel m.in. Groupon Polska i Travelist.pl).

Wizja przemodelowania tak niecodziennej kategorii, jak depilacja laserowa, wydawała się ekscytująca. Czasem najlepsze biznesy powstają w bardzo nieoczywistych segmentach. Depilacja.pl działa w podobnym modelu jak Lime, Bird czy Flixbus. Jest to tak zwany fully-managed marketplace. Czyli w pełni kontroluje operacje i podaż oraz łączy to z marketingiem online i generowaniem leadów

– mówi Marcin Kurek, partner zarządzający w Market One Capital.

Pozycja globalnego lidera pokazuje daleko sięgające ambicje. Sam sukces startupu jest zaś świetną ilustracją procesu przeszczepiania nowej, internetowej formuły działania i pozyskiwania klienta do starego, lokalnego typu biznesu.