Room service przez Messengera i WhatsAppa. Polski startup zgarnął górę dolarów

SmartHotel umożliwia bezkontaktową komunikację w hotelach i apartamentach w Europie i Afryce. Rozwiązanie zgarnęło 6 mln zł na ekspansję od polskich inwestorów.

Na czym polega innowacja polskiego systemu? Nowość pojawia się już na etapie check-inu. Gość odbiera link na wskazany numer telefonu lub e-mail, pod którym znajduje się karta meldunkowa, którą może wypełnić przed przyjazdem do hotelu. Całość działa więc w podobny sposób, jak meldunek przed lotem na lotnisku.

Cała komunikacja z hotelem na Messengerze albo WhatsAppie.

Za pomocą tych dwóch komunikatorów gość otrzymuje najważniejsze informacje o pobycie, może zamówić dodatkowe usługi lub zgłosić problem. Nie musi nigdzie dzwonić lub schodzić na recepcję.

Bizblog.pl poleca

Chcemy pomóc hotelom i ich gościom przejść przez pandemię, umożliwiając bezpieczny pobyt bez kolejek w recepcji i oczekiwania na obsługę.

– mówi Maciej Prostak, założyciel SmartHotel.

Jego rozwiązanie integruje się z ponad 30 systemami zarządzania obiektami hotelarskimi, takimi jak Oracle Opera, Mews, CloudBeds czy Protel. Ma również oszczędzać czas pracowników, umożliwiając szybką obsługę gości i upraszczając procedury.

Rozwiązanie debiutowało na Zanzibarze

Maciej Prostak odpowiadał wcześniej za rozwój platformy HotelOnline w Kenii, Nigerii czy Ugandzie, więc naturalnie w tych krajach testował również SmartHotel pod koniec 2019 roku. Pandemia koronawirusa uniemożliwia szybkie wejście na europejskie rynki, więc przedsiębiorca zdecydował się na dostosowanie produktu do wymagań naszych czasów. Właśnie w ten sposób powstała możliwość zdalnego (czyli bezkontaktowego) meldunku.

Dziś firma dysponuje już biurami w Polsce, Wielkiej Brytanii, Czechach oraz Niemczech, a także świętuje zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej.

Zespół SmartHotel.

4 mln złotych na rozwój produktu

Wcześniej startupowi udało się zebrać 2 mln złotych, m.in. od funduszu Smok Ventures. Teraz dołączyli do niego LT Capital Ventures i Next Road Ventures, a także prywatni inwestorzy, m.in. Wiktor Szmidt – współwłaściciel jednej z największych firm IT w tej części Europy – NetGuru, Mirosław Janik – były VP Wincor Nixdorf Group czy Mikołaj Chruszczewski – poprzednio związany z funduszem Private Equity Enterprise Investors, Larq oraz firmą Brand24.

Inwestorów przyciągnęła przede wszystkim perspektywa cyfryzacji całej branży, która wciąż polega często na papierze. Ze SmartHotel może dziś skorzystać każdy z nas o ile zarezerwuje pobyt w jednym z ponad 3000 obiektów noclegowych na świecie. W Polsce to m.in. Radisson Szklarska Poręba, Hotel Saltic, grupa Zdrojowa Hotels oraz sieć półtora tysiąca apartamentów Renters.pl czy RentPlanet.